Możemy trafić paczką w punkt… odbioru

MAREK CYNOWSKI pełnomocnik ds. eCommerce
02-06-2015, 00:00

Alternatywą dla usługi kurierskiej jest zyskująca coraz większą popularność forma ‘click & collect’, czyli ‘zamów i odbierz’

KOMENTARZ

Alternatywą dla usługi kurierskiej jest zyskująca coraz większą popularność forma ‘click & collect’, czyli ‘zamów i odbierz’, polegająca na tym, że w dogodnym dla konsumenta momencie może on odebrać przesyłkę z wcześniej wybranego punktu, jak placówka pocztowa, stacja benzynowa czy maszyna samoobsługowa.

Z badań przeprowadzonych przez Pocztę Polską wynika, że niemal połowa e-konsumentów zamierza kupować w sieci więcej niż w roku ubiegłym. Wraz z coraz większym zainteresowaniem taką formą zakupów pojawia się pytanie, w jaki sposób dostarczać produkty kupione online? Od lat najpopularniejszą metodą jest usługa kurierska, co nie powinno dziwić, w końcu przesyłka doręczana jest nam do rąk własnych. Ta forma ma jednak małą wadę, gdyż w naszych napiętych grafikach musimy znaleźć czas na spotkanie z kurierem, co nie zawsze jest tak łatwe, jakby się mogło wydawać.

Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle Poczta Polska rozwija trzy kanały dostępu do usług paczkowych. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych. Ten ostatni model dostawy z opcją „odbiór w punkcie” cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Liczba tak odbieranych przesyłek wzrosła o blisko 500 proc. rok do roku. W Polsce e-konsumenci najchętniej korzystają z odbioru w placówkach Poczty Polskiej, która posiada największą w kraju sieć punktów odbioru, rozszerzoną od maja o wybrane stacje Orlen w ramach umowy z operatorem Stacja z Paczką.

Rosnący trend widać w wynikach badań Poczty Polskiej związanych z wyborem sposobu dostawy przez klientów. Już ponad 39 proc. klientów preferuje taką właśnie formę. ‘Zamów i odbierz’ zyskuje także na popularności w innych krajach, dla przykładu w danych przedstawionych przez Econsultancy wynika, że w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii zdecydowało się na nią aż 79 proc. kupujących w internecie. Dzisiaj Klienci chcą odbierać towar szybko i o dowolnej porze, a do tego jeszcze blisko miejsca zamieszkania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAREK CYNOWSKI pełnomocnik ds. eCommerce

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Możemy trafić paczką w punkt… odbioru