MSP ma wybrać partnera dla WSiP

Mariusz Zielke
opublikowano: 2000-11-08 00:00

MSP ma wybrać partnera dla WSiP

Do końca tygodnia MSP ma rozstrzygnąć, który z trzech kandydatów otrzyma wyłączność na dalsze negocjacje w sprawie objęcia do 80 proc. akcji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, największego polskiego wydawnictwa edukacyjnego. O zakup walorów starają się dwie polskie firmy: Uniprom (wraz z podmiotem zależnym Polski Dom Wydawniczy), Polskie Książki Edukacyjne oraz międzynarodowy potentat — Pearson.

Finansowo najlepszą ofertę złożył Uniprom, który za 80 proc. wydawnictwa chce zapłacić 75 mln USD (prawie 340 mln zł). PKE jest gotów wyłożyć o 30 proc. mniej, a Pearson deklaruje możliwość zwiększenia oferty po zapoznaniu się szczegółowo z kondycją finansową przedsiębiorstwa.

Proces wyboru inwestora strategicznego dla WSiP przeciąga się. Zaproszenie do rokowań MSP ogłosiło 10 stycznia 2000 r. Pierwotnie zainteresowanie prywatyzacją wydawnictwa wyraziły 24 firmy. Z ich grona stworzono pierwszą krótką listę, na której znalazło się siedem podmiotów. Ostatecznie zredukowano ją do trzech firm. Jeżeli do końca tygodnia MSP rzeczywiście wybierze jednego kandydata, to negocjacje powinny zakończyć się w ciągu trzech tygodni. MZL

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface