MSP odważniej wychodzą na świat

Światowe małe i średnie przedsiębiorstwa wychodzą z lokalnych nisz i szukają miejsca na rynkach międzynarodowych.

Ekspansja poza rynki macierzyste to jeden z głównych czynników przyspieszających rozwój małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) na świecie — globalne trendy przebadał instytut Oxford Economics na zlecenie firmy SAP AG.

Z analizy wynika, że liczba przedsiębiorstw planujących uzyskiwać ok. 40 proc. przychodów z działalności na rynkach międzynarodowych może wzrosnąć w ciągu najbliższych trzech lat aż o 36 proc. Ale globalne realia i ostra konkurencja zmuszają dziś również mniejsze firmy do rozpoczęcia rywalizacji z dużymi podmiotami, nasilanie się takiej tendencji zaobserwowało blisko 60 proc. respondentów.

MSP coraz odważniej stają do takiej rywalizacji, co obala stereotyp, że firmy z tego sektora działają jedynie w skali lokalnej. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że obecnie częściej niż kiedyś nawiązuje współpracę z dostawcami i producentami z innych krajów.

Ułatwia im to pośrednictwo platform internetowych oraz sieci biznesowych. Dla ok. 40 proc. respondentów dołączenie do sojuszu czy partnerstwa strategicznego jest czynnikiem pozwalającym firmom dostosować się do wymagań rynku globalnego. Również transformacja dotychczasowych modeli biznesowych, przy rozszerzaniu działalności poza granice kraju, przedsiębiorcom wydaje się niezbędna.

Ponad połowa ankietowanych przedsiębiorstw przyznała, że obecnie częściej niż kiedyś nawiązuje współpracę z dostawcami i producentami z innych krajów.

Zmianom podlegają także wykorzystywane w firmie technologie, oferty produktowe, strategie dotarcia do klienta itp. — Globalizacja, transformacja i technologia staną się cechami charakterystycznymi dla odnoszących sukces małych i średnich przedsiębiorstw — komentuje Edward Cone, analityk w instytucie Oxford Economics. Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2013 r. wśród 2100 osób, kadry zarządzającej firm z 21 państw, także z Polski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / MSP odważniej wychodzą na świat