Multimedia odkrywają część kart

Kamil Zatoński
opublikowano: 2006-10-30 00:00

13,5 zł — po takiej cenie drobni inwestorzy do czwartku do godz. 15 mogą składać zapisy na walory spółki Multimedia Polska, operatora telewizji kablowej, dostawcy internetu i usług telefonii stacjonarnej. Zapisy przyjmują CDM Pekao i BM BPH.

Nadal nie znamy dokładnie liczby akcji, które zostaną zaoferowane inwestorom. Ponieważ jednak spółka deklaruje chęć zebrania z rynku około 300 mln zł, emisja powinna objąć 22-23 mln walorów. To znacznie mniej, niż Multimedia mogą wyemitować na mocy uchwały walnego zgromadzenia (maksymalnie 44 mln sztuk). W najbliższy czwartek okaże się także, ile walorów zdecydują się sprzedać dotychczasowi akcjonariusze (na pewno będzie to co najmniej 8,5 mln pa-pierów znajdujących się w posiadaniu ABN AMRO Ventures, bo fundusz wychodzi z inwestycji) oraz jaka część oferty trafi do inwestorów detalicznych. Zależy to od zainteresowania, jakie w trwającym procesie budowy księgi popytu zgłoszą instytucje. Wstępnie zarząd prze- widywał, że drobni otrzymają 15 proc. z oferowanej puli.

Powodzenie emisji zabezpieczyć mają subemitenci (UBS, BA CA i CDM Pekao), z jakimi spółka i wprowadzający mają zawrzeć umowę, na mocy której brokerzy za wynagrodzeniem znajdą chętnych na papiery lub obejmą je na własny rachunek. Po wprowadzeniu do obrotu akcji i praw do nich przez pierwszy miesiąc nad notowaniami czuwać będzie tzw. menedżer stabilizujący. Gdyby kurs znacząco spadł poniżej ceny sprzedaży w ofercie, menedżer będzie mógł skupować walory.

Pieniądze uzyskane z emisji pójdą przede wszystkim na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej do sieci kablowych, będących własnością spółki (na ten cel przeznaczone zostanie 60-70 mln zł) oraz na konsolidację rozdrobnionego rynku operatorów kablowych. 100 mln zł pójdzie na spłatę zadłużenia, jednocześnie Tri Media Holdings, główny akcjonariusz (ponad 91 proc. akcji), który po ofercie chce zachować kontrolę nad spółką, ze środków pozyskanych ze sprzedaży części zdobytych papierów spłaci zadłużenie (94 mln zł) wobec Multimediów.