Multimedia w wiosennym menu

Właściciele kablówki chcieli, z pomocą inwestorów finansowych, przejąć Playa. Teraz rozmawiają z funduszem Advent International. I już tylko o sobie.

Idzie wiosna, Multimedia są na sprzedaż… Ygal Ozechov i Tomasz Ulatowski są znani jako właściciele podmiotu, który regularnie zwraca się do potencjalnych nabywców z ofertą. Według informacji „Pulsu Biznesu”, znów rozmawiają z inwestorami. Do tej pory próby sprzedaży kończyły się niczym, bo właściciele zrywali je, kiedy okazywało się, że wycena firmy przez potencjalnych kupujących znacząco różni się od ich wyobrażeń.

Tym razem jednak właściciele mieli inny pomysł na transakcję. Rozpoczęli rozmowy z funduszamiprivate equity pod koniec ubiegłego roku, chcąc namówić ich na wspólne przejęcie P4, operatora sieci Play. Pomimo że plany sprzedaży operatora komórkowego zostały (na razie) odwołane, właściciele Multimediów negocjują dalej. Wszystko dzięki odpowiedniej klauzuli w umowie. Według naszych informacji, najbardziej zainteresowany ewentualną transakcją jest fundusz Advent International.

— Polski rynek oferuje bardzo dużo okazji inwestycyjnych. Spodziewam się, że zamkniemy jedną-dwie transakcje w tym roku. Co do Multimediów — nie mam komentarza — mówił „Pulsowi Biznesu” Ralf Huep, General Manager funduszu Advent International, w kuluarach ubiegłotygodniowej konferencji Polish and CEE Private Equity Conference. — Bez komentarza — mówi Krystyna Kanownik, rzecznika Multimediów.

Multimedia to jeden z największych operatorów sieci kablowej w kraju. Działa na rynku, który stracił dynamikę wzrostu wobec konkurencji naziemnej telewizji cyfrowej i operatorów komórkowych. Dlatego głównym motorem wzrostu mogą być przejęcia i pomniejsze transakcje tego typu są finalizowane, ale wciąż nie nastąpiła konsolidacja z prawdziwego zdarzenia. Stan rynku dobrze odzwierciedlają wyniki finansowe Multimediów.

W 2015 r. przychody sięgnęły 709,5 mln zł, czyli praktycznie się nie zmieniły. Zysk EBITDA wyniósł 356,1 mln zł, a netto 86,2 mln zł (ten ostatni wskaźnik był wyższy o 70 proc. w stosunku do wyniku osiągniętego w 2014 r). Liczba usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i telefonicznych (RGU) wyniosła 1,67 mln na koniec roku, czyli o 4,8 proc. więcej niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Multimedia w wiosennym menu