Muszkieterom rośnie sprzedaż

Maja Chudzińska
opublikowano: 2024-08-05 20:00

Grupa Muszkieterów, czyli sieci Intermarché i Bricomarché, w pierwszym półroczu zwiększyła przychody o prawie 7 proc. W przeciwieństwie do Biedronki rośnie jej sprzedaż porównywalna.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie wyniki miało w pierwszym półroczu Intermarche i Bricomarche
  • jak wygląda sprzedaż porównywalna na tle lidera rynkowego
  • jakie są wspólne plany Muszkieterów i Auchana
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

„Wolę sprzedać więcej sztuk produktu po niższej cenie niż mniej po wyższej" - mówił przy okazji publikacji ostatnich wyników rocznych Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, czyli portugalskiego właściciela Biedronki. Taka strategia zaowocowała wojną cenową z Lidlem, ta zaś - erozją LFL, czyli sprzedaży porównywalnej na tej samej powierzchni sklepów co rok wcześniej.

W przypadku Biedronki skurczyła się ona o 0,2 proc. w całym pierwszym półroczu, a o 4,6 proc. w samym drugim kwartale. Takich problemów nie mają sieci, które nie zaangażowały się w wojnę cenową. W poniedziałek wyniki podała Grupa Muszkieterów, która działa pod szyldami Intermarché i Bricomarché. Grupa blisko 500 przedsiębiorców podaje, że sieci odnotowały wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. Ich łączna sprzedaż wyniosła około 5,2 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 7 proc. r/r.

Spożywcze Intermarché na poziomie LFL urosło o 2,9 proc. bez uwzględnienia sprzedaży paliw na działających przy niektórych sklepach stacjach.

- Jako grupa w najbliższych tygodniach przekroczymy pułap 400 supermarketów w Polsce, a naszą ambicją jest osiągnięcie 11 mld zł obrotów na koniec bieżącego roku – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce, cytowany w komunikacie prasowym.

Obroty marki Intermarche w okresie od stycznia do czerwca, wliczając stacje paliw, wyniosły 3,1 mld zł. Firma otworzyła w tym czasie trzy supermarkety o łącznej powierzchni 4,6 tys. mkw.

W I półroczu br. litraż sprzedanego paliwa wzrósł o około 11 proc. na poziomie LFL. Intermarché jest liderem sektora paliwowego wśród sieci handlowych.

Tymczasem sieć Bricomarché w ciągu sześciu miesięcy otworzyła 18 z 25 planowanych na cały ten rok sklepów. Marka ma 210 sklepów, a sprzedaż ze wszystkich punktów wyniosła 2,1 mld zł (wzrost o 13,8 proc. r/r). Jej konkurencja w Polsce to m.in. Castorama (z brytyjskiej grupy Kingfisher), francuskie Leroy Merlin i niemieckie Obi.

- Sieć nieustannie dąży do tego, aby zająć trzecią pozycję na polskim rynku DIY [do it yourself, czyli sklepy dla majsterkowiczów – red.], a wszystkie podejmowane działania ją do tego zbliżają – mówi Marc Dherment.

Muszkieterowie liczą na to, że w trudnym otoczeniu rynkowym rentowność uda się obronić m.in. dzięki poprawie warunków zakupowych. W maju Intermarché i Auchan ogłosiły nawiązanie współpracy partnerskiej, w ramach której mają wspólnie realizować część zamówień. Spółki w związku z tym złożyły wnioski do UOKiK w sprawie koncentracji.

Muszkieterowie podają, że celem jest stworzenie długotrwałego sojuszu zakupowego. Sam Auchan działający w segmentach hiper- i supermarketowym, jest w Polsce nieco większy niż Grupa Muszkieterów. Jego przychody netto na koniec 2023 r. wyniosły 11,5 mld zł (wzrost o 2,9 proc.).