Muszkieterowie liczą na stacje benzynowe

Ryszard Gromadzki
opublikowano: 2002-02-13 00:00

Grupa Muszkieterów zamierza uruchomić przy sklepach sieci stacje benzynowe. W najbliższym czasie powstanie ich siedem. Tanie paliwa mają przyciągnąć klientów.

Kilka dni temu sieć Muszkieterowie, zarządzająca w naszym kraju 70 supermarketami Intermarche i Bricomarche, otworzyła pierwszą w Polsce stację benzynową pod swoim logo. Powstała ona w Zielonej Górze, przy supermarkecie spożywczym Intermarche.

Przedstawiciele firmy zapowiadają, że już wkrótce nieduże stacje paliwowe z logo Muszkieterów powstaną przy sklepach Intermarche w Kamiennej Górze, Grudziądzu, Jarocinie, Namysłowie, Lęborku i Wieluniu. Budowa siedmiu stacji pochłonie około 5,5 mln zł.

— Decyzja o budowie stacji podejmowana jest wyłącznie przez właściciela sklepu wchodzącego w skład naszej sieci. Często na przeszkodzie stoją warunki zabudowy terenu — mówi Magdalena Bielak z Muszkieterów.

Stacje paliwowe sieci Muszkieterów mają być zaopatrywane przez firmę dystrybucyjną Duo ze Szczecina, a paliwo będzie pochodziło z Rafinerii Gdańskiej i z importu. Ceny na stacjach Muszkieterów mają być niskie — idzie o przyciągnięcie klientów do sklepów.

We Francji, skąd pochodzą Muszkieterowie, pierwsze stacje benzynowe grupy zaczęły powstawać w latach 70. Obecnie ponad 1,7 tys. obiektów uzupełnia ofertę sklepów Intermarche, Bricomarche, Ecomarche, Stationmarche i Netto. Poza Francją stacje paliw przy sklepach wprowadzili też Muszkieterowie hiszpańscy i portugalscy.

Sieć ITM Muszkieterowie grupuje 2,5 tys. właścicieli firm, którzy kierują 3,3 tys. sklepów o powierzchni 3,7 mln mkw. Ekspansja firmy poza granice Francji rozpoczęła się w 1989 r., gdy wybudowano pierwszy sklep grupy w Hiszpanii. Potem sieć rozszerzyła się na Belgię, Portugalię, Włochy, Niemcy (poprzez zakup sieci Spar, której sklepy w ciągu 2 lat zmienią nazwę na Intermarche), a od 1996 r. na Polskę.