Światowa branża muzyczna odnotowała w 2013 r. spadek przychodów rzędu 3,9 proc. W zeszłym roku wzrosła natomiast liczba fanów słuchających utworów poprzez internetowe serwisy streamingowe i zapewniające dostęp do muzyki po opłaceniu np. abonamentu jak w przypadku Deezer czy Spotify.
Globalne przychody osiągnęły wartość 15 mld USD wynika z danych International Federation of the Phonographic Industry (IFPI).
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Światowa branża muzyczna odnotowała w 2013 r. spadek przychodów rzędu 3,9 proc. W zeszłym roku wzrosła natomiast liczba fanów słuchających utworów poprzez internetowe serwisy streamingowe i zapewniające dostęp do muzyki po opłaceniu np. abonamentu jak w przypadku Deezer czy Spotify.
Globalne przychody osiągnęły wartość 15 mld USD wynika z danych International Federation of the Phonographic Industry (IFPI).
fot. Bloomberg
None
None
W tym samym czasie przychody z internetowych serwisów subskrypcyjnych podskoczyły o 51 proc. Jak szacuje IFPI, obecnie około 28 mln użytkowników płaci za muzyczne serwisy streamingowe, które generują około 27 proc. cyfrowych przychodów.
Ściąganie plików stanowiło 2/3 całości cyfrowej sprzedaży, którą wspierały rozwijające się rynki jak w przypadku Hongkongu, Słowacji czy RPA.
Warty podkreślenia jest fakt, iż europejski rynek muzyczny po raz pierwszy od ponad dekady odnotował rozwój.
Największy spadek przychodów branża odnotowała w Japonii, drugim na świecie pod względem wielkości rynku muzycznym, gdzie sprzedaż siadła o 16,7 proc.
Według IFPI, blisko 26 proc. użytkowników Internetu nielegalnie pobierało pliki muzyczne, zaś piractwo pozostaje nadal największym zagrożeniem dla rozwoju legalnych usług i inwestycji w artystów.
W minionym roku najlepiej sprzedającym się albumem był „Midnight Memories” zespołu One Direction, który rozszedł się w co najmniej 4 mln kopi). Z kolei w segmencie singli najwięcej nabywców znalazł utwór Robina Thicke "Blurred Lines", który wyprzedził "Thrift Shop" Macklemore & Ryan Lewis oraz "Wake Me Up" zespołu Avicii.