Muzyka z Internetu coraz popularniejsza

opublikowano: 19-03-2014, 07:10

Światowa branża muzyczna odnotowała w 2013 r. spadek przychodów rzędu 3,9 proc. W zeszłym roku wzrosła natomiast liczba fanów słuchających utworów poprzez internetowe serwisy streamingowe i zapewniające dostęp do muzyki po opłaceniu np. abonamentu jak w przypadku Deezer czy Spotify.

Globalne przychody osiągnęły wartość 15 mld USD wynika z danych International Federation of the Phonographic Industry  (IFPI).

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

W tym samym czasie przychody z internetowych serwisów subskrypcyjnych podskoczyły o 51 proc.  Jak szacuje IFPI, obecnie około 28 mln użytkowników płaci za muzyczne serwisy streamingowe, które generują około 27 proc. cyfrowych przychodów.

Ściąganie plików stanowiło 2/3 całości cyfrowej sprzedaży, którą wspierały rozwijające się rynki jak w przypadku Hongkongu, Słowacji czy RPA.

Warty podkreślenia jest fakt, iż europejski rynek muzyczny po raz pierwszy od ponad dekady odnotował rozwój.

Największy spadek przychodów branża odnotowała w Japonii, drugim na świecie pod względem wielkości rynku muzycznym, gdzie sprzedaż siadła o 16,7 proc.

Według IFPI, blisko 26 proc. użytkowników Internetu nielegalnie pobierało pliki muzyczne, zaś piractwo pozostaje nadal największym zagrożeniem dla rozwoju legalnych usług i inwestycji w artystów.

W minionym roku najlepiej sprzedającym się albumem był „Midnight Memories” zespołu One Direction, który rozszedł się w co najmniej 4 mln kopi). Z kolei w segmencie singli najwięcej nabywców znalazł utwór Robina Thicke "Blurred Lines", który wyprzedził "Thrift Shop" Macklemore & Ryan Lewis oraz "Wake Me Up" zespołu Avicii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Muzyka z Internetu coraz popularniejsza