Izabela Pasterz, dyrektor marketingu i kontentu MySpace Polska, informuje, że decyzja ta ”jest spowodowana dopasowaniem globalnej strategii MySpace do obecnej sytuacji gospodarczej” i ”nie wiąże się z brakiem efektywności dotychczasowych działań w Polsce”.
– Ten produkt wchodził do Polski w momencie, gdy formuła takich serwisów już się przejadła – zarówno globalnie, jak i w Polsce. Wyjście z Polski wydaje się logicznym krokiem – komentuje Michał Brański, członek zarządu o2.pl. – MySpace rozwijał się w Polsce niemrawo, bez znaczących środków na marketing. Nie udało mu się nadwyrężyć pozycji hegemona, czyli serwisu Nasza-klasa.pl – mówi Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis.
MySpace Polska oficjalnie działa od października ub.r., chociaż
polskojęzyczna wersja pojawiła się już kilka miesięcy wcześniej. – To
zdecydowanie za krótki okres, aby mówić o jakiejkolwiek porażce czy porównywać
naszą działalność z rodzimymi serwisami jak Nasza-klasa.pl, który ma zupełnie
inny charakter i opiera się na innych założeniach – mówi Izabela Pasterz.
MySpace to popularny na całym świecie serwis społecznościowy. W polskim
oddziale pracowały cztery osoby. Lokalne wersje portalu działają m.in. w Stanach
Zjednoczonych, Francji, Niemczech, Irlandii i Danii. MySpace jest oddziałem Fox
Interactive Media Inc. (część grupy News Corp.). (KOZ)