MySpace bez polskiego oddziału

Presserwis
opublikowano: 2009-03-13 08:01

MySpace zamyka oddział w Polsce i zarządzanie polską wersją powierza swojej placówce w Berlinie. 

Izabela Pasterz, dyrektor marketingu i kontentu MySpace Polska, informuje, że decyzja ta ”jest spowodowana dopasowaniem globalnej strategii MySpace do obecnej sytuacji gospodarczej” i ”nie wiąże się z brakiem efektywności dotychczasowych działań w Polsce”.

– Ten produkt wchodził do Polski w momencie, gdy formuła takich serwisów już się przejadła – zarówno globalnie, jak i w Polsce. Wyjście z Polski wydaje się logicznym krokiem – komentuje Michał Brański, członek zarządu o2.pl. – MySpace rozwijał się w Polsce niemrawo, bez znaczących środków na marketing. Nie udało mu się nadwyrężyć pozycji hegemona, czyli serwisu Nasza-klasa.pl – mówi Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis.

MySpace Polska oficjalnie działa od października ub.r., chociaż polskojęzyczna wersja pojawiła się już kilka miesięcy wcześniej. – To zdecydowanie za krótki okres, aby mówić o jakiejkolwiek porażce czy porównywać naszą działalność z rodzimymi serwisami jak Nasza-klasa.pl, który ma zupełnie inny charakter i opiera się na innych założeniach – mówi Izabela Pasterz.
MySpace to popularny na całym świecie serwis społecznościowy. W polskim oddziale pracowały cztery osoby. Lokalne wersje portalu działają m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech, Irlandii i Danii. MySpace jest oddziałem Fox Interactive Media Inc. (część grupy News Corp.). (KOZ)