MZA testuje chiński autobus

MIB
opublikowano: 13-06-2013, 00:00

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie testują elektryczny, chiński autobus BYD K9. Pojazd kursuje na linii 222 .

Jak na elektryczne auto przystało K9 nie emituje spalin i jest cichy. Ale największą zaletą tego pojazdu są koszty eksploatacji. Producent zapewnia , że prąd potrzebny do przejechania 100 km kosztuje, w przypadku BYD K9 około 50 zł, zaś obecnie oferowane autobusy spalinowe, by przejechać taki dystans wymagają paliwa za około 200 zł. Testy w Warszawie wykazały, że w warunkachmiejskich, przy włączonej klimatyzacji, zasięg tego pojazdu to 250 km. Czas ładownia uzależniony jest od stosowanej ładowarki. Testowany autobus ładuje się w zajezdni w 3 godziny. Elektryczne autobusy BYD są wykorzystywane w transporcie publicznym w Chinach od 2011 r. W pierwszym kwartale 2013 r. BYD K9 uzyskał europejską homologację. Pierwszymi krajami w Europie, w których elektryczne autobusy BYD kursują regularnie są Holandia (6 pojazdów) i Włochy (2 pojazdy).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu