Na drodze do elektromobilności

Danuta Hernik
opublikowano: 2023-12-18 00:15
zaktualizowano: 2023-12-15 11:32

Na naszych ulicach pojawia się coraz więcej stacji ładowania samochodów. Nisko- lub zeroemisyjna komunikacja autobusowa korzysta z punktów szybkiego ładowania dużej mocy. I nawet się nie zastanawiamy, ile to urządzeń, jaka infrastruktura do zarządzania…

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

2. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE - Ekoenergetyka

Ekoenergetyka opracowuje i produkuje urządzenia do ładowania dużej mocy dla elektrycznych samochodów osobowych, autobusów i pojazdów HD oraz oferuje kompleksowe rozwiązania dla operatorów punktów ładowania (CPO), w tym oprogramowanie umożliwiające zarządzanie i monitorowanie stacji ładowania oraz zdalne rozwiązywanie części problemów.

Założona w 2009 r. w Zielonej Górze przez studentów Bartosza Kubika i Macieja Wojeńskiego firma szybko stała się największym producentem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce z 80-proc. udziałem w rynku. W ciągu dekady Ekoenergetyka urosła z 2 do ponad 400 pracowników (obecnie zatrudnia około tysiąca osób) i zdobyła klientów w Europie, gdzie również stała się wiodącą siłą wśród producentów infrastruktury ładowania dużej mocy.

– Dostarczamy nasze rozwiązania zarówno producentom samochodów czy autobusów elektrycznych, jak i operatorom sieci oraz punktów ładowania na ponad 30 rynkach, m.in. w Niemczech, Francji, Polsce, Norwegii i Szwecji – wymienia Bartosz Kubik, CEO Ekoenergetyki. I dodaje: – Od ponad 13 lat rozwijamy najbardziej efektywne systemy ładowania m.in. dla autobusów miejskich; rozwiązania te są obecne w ponad 150 miastach świata.

Dobre doświadczenia we wdrażaniu i zarządzaniu infrastrukturą ładowania na rynku autobusowym w całej Europie zachęciły firmę do dynamicznego poszerzania portfolio produktów i rozwiązań w segmentach CPO oraz EV. Są wśród nich innowacyjne stacje o mocy do 600 kW i koncentratory ładowania o imponującej mocy do 2200 kW.

– Zatrudniamy specjalistów o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w dziedzinie projektowania, konstruowania, tworzenia oprogramowania i rozwiązań IT – przekonuje prezes.

Ponad 100 inżynierów z zespołu R&D codziennie tworzy innowacyjne systemy ładowania. We własnych ośrodkach badawczo-rozwojowych oraz w Centralnym Laboratorium Elektromobilności prowadzone są badania środowiskowe ładowarek w komorach klimatycznych. Ocenia się parametry jakości zasilania, kompatybilność elektromagnetyczną (EMC), poziom hałasu i odporność na korozję.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface