Na Ławicy rusza nowe cargo
W ciągu najbliższych dni do nowego terminalu cargo na terenach Portu Lotniczego Ławica w Poznaniu przeniosą się firmy spedycyjne, które dotychczas zajmowały budynki jeszcze sprzed wojny. Inwestycja kosztowała około 3 mln zł.
Do nowego obiektu w PPL Ławica przeprowadzi się z dotychczasowych pomieszczeń urząd celny i część spedytorów. Pozostałe firmy spedycyjne znajdą w przyszłości nowe siedziby w budowanym obecnie terminalu pasażerskim, którego część zostanie przystosowana na potrzeby ich biur.
— Budowa nowego terminalu cargo trwała cztery miesiące. Obiekt zaprojektowała poznańska firma Ari. Spółka Jedynka Poznań rozpoczęła prace budowlane na przełomie sierpnia i września 2000 roku — opowiada Krzysztof Pawłowski, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Port Lotniczy Ławica.
Dziesięć razy więcej
Wybudowany terminal cargo ma ułatwić odprawy wszystkich towarów przesyłanych pocztą lotniczą. Nowy obiekt ma powierzchnię 1,4 tys. mkw., z tego około połowę stanowią magazyny. Reszta została przystosowana do potrzeb obsługi klientów. Do tej pory stary terminal mieścił się w baraku wybudowanym jeszcze przed II wojną światową.
Według Krzysztofa Pawłowskiego, dotychczasowa siedziba Urzędu Celnego w Ławicy pozwalała odprawić dziennie maksymalnie 100 przesyłek. Nowy terminal ma zwiększyć te możliwości nawet do tysiąca sztuk dziennie.
— Stworzone zostaną możliwości zwiększenia ruchu towarowego. Będziemy więc mieli więcej pracy, a co za tym idzie niezbędne stanie się zatrudnienie kolejnych osób — mówi Zbigniew Różycki, zastępca dyrektora Urzędu Celnego w Poznaniu.
Poznańska Ławica
Przedsiębiorstwo Port Lotniczy Ławica w Poznaniu zostało wydzielone ze struktur firmy Polskie Porty Lotnicze w 1997 r. Port obsługuje tygodniowo 46 międzynarodowych połączeń lotniczych (m.in. do Kopenhagi, Düsseldorfu, Norymbergi i Brukseli) oraz 26 krajowych. Kapitał zakładowy spółki wynosi ponad 109 mln zł.