Zaczęło się od zakazu konkurencji, który przez rok obowiązywał Sławomira Bijaka. Po odejściu z dużej korporacji założył własną firmę i wykorzystał w niej dotychczasowe doświadczenia.
2. miejsce województwo śląskie – 4B Finanse

Firma przybrała charakter spółki rodzinnej, co było oczywiste na tym etapie, ponieważ wykorzystała m.in. również doświadczenie syna założyciela – Łukasza. On też pracował kilka lat w innej organizacji. Pomysłodawcą nazwy była żona obecnego prezesa i mimo że zawarte w niej słowo „finanse” kojarzy się z czymś zupełnie innym, to głównym profilem działalności spółki jest sprzedaż materiałów dla budownictwa kolejowego i tramwajowego. Są to m.in. szyny, rozjazdy, materiały podsypkowe i budowlane, akcesoria i podkłady kolejowe.
Motorem umożliwiającym szybki rozwój są zaangażowani pracownicy, z których praktycznie wszyscy są powiązani rodzinnie.
– Konkurencja na rynku jest dość liczna i mimo że nie stanowi dla nas zagrożenia, to musimy na co dzień stawiać jej czoła na rynku. Jeśli będziemy postępować tak jak dotychczas i żmudnie, regularnie rozwijać współpracę z podmiotami z rynku budownictwa kolejowego, powinniśmy sobie poradzić ze wszelkimi zagrożeniami. Potwierdza to rok 2022, w którym koronawirus oraz wojna w Ukrainie zmieniły znacząco rynek. Powstało wówczas wiele nowych zagrożeń, a my mimo to konsekwentnie poprawiliśmy nasze wyniki – podkreśla Marcin Bijak, specjalista ds. finansowych.
Widocznymi problemami na rynku są nieprzewidywalne ceny materiałów, nośników energii i zmiany innych kosztów związanych z procesem produkcji, które przekładają się na ceny końcowe produktów. To wszystko powoduje częste zmiany parametrów cenowych oraz warunków dostaw, które są kluczowe dla klientów.
W skład zespołu wchodzi sześciu pracowników. Współpracują, co jest oczywiste, również z podmiotami zewnętrznymi odpowiedzialnymi m.in. za obsługę prawną czy księgowość.
Co jest ważne? Atmosfera w pracy, przepływ informacji między pracownikami i umiejętność pomagania klientom w rozwiązywaniu ich problemów. Wyróżnikiem firmy jest kompleksowość dostaw materiałów, ich szybka realizacja i stały kontakt z klientem.
– W roku 2022 znacząco zwiększyliśmy nasze przychody i zapewne podwoimy zysk z roku ubiegłego. Kierunek, jaki sobie obraliśmy, to uruchomienie w najbliższych miesiącach prawdziwego Centrum Logistyki Kolejowej, co mamy nadzieję się urealni i będzie dla nas powodem do dumy i radości – dodaje Marcin Bijak.
© ℗