Czytasz dzięki

Na wakacje do pracy

opublikowano: 17-07-2019, 22:00

Po godzinach, w weekendy, na urlopie płatnym lub bezpłatnym — tak Polacy organizują sobie letnie dorabianie.

Co drugi ankietowany przez Randstad planuje dorywczą pracę tego lata — wynika z najnowszej edycji cyklicznego badania „Monitor Rynku Pracy”. Wakacyjną pracę sezonową rozważają przede wszystkim mieszkańcy wsi w obrębie aglomeracji (31 proc. wskazań), mężczyźni (21 proc.), osoby w wieku od 18 do 29 lat (40 proc.), ludzie z wykształceniem podstawowym (26 proc.), kasjerzy, sprzedawcy i pracownicy obsługi klienta (36 proc., inżynierowie (34 proc.) i robotnicy niewykwalifikowani (30 proc.).

Zobacz więcej

Wakacje, urlop, plaża

Bloomberg

Z badania wynika też, że o takim dorabianiu myśli niemal cztery razy więcej osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych niż o pracę na czas nieokreślony. Aby znaleźć czas na realizację takich planów, 56 proc. badanych zapowiada wzięcie bezpłatnego urlopu u aktualnego pracodawcy, a 22 proc. zamierza zrezygnować z dotychczasowej zatrudnienia.

Inni poświęcą na to godziny po stałej pracy i weekendy (11 proc. wskazań) albo wykorzystają płatny urlop (5 proc.). Prawie dwie trzecie badanych deklarujących chęć podjęcia pracy dorywczej (64 proc.) poszuka jej w miejscu zamieszkania, a 19 proc. w innych rejonach kraju, najczęściej turystycznych. 15 proc. stawia na zagranicę, głównie na wyjazd do Holandii (30 proc.), Niemiec i Wielkiej Brytanii.

— Prawdopodobnie nie każdy z tych zamiarów zostanie zrealizowany. Na podjęcie pracy wpływa jej dostępność, oferowane wynagrodzenie i rodzaj zajęć. Niemniej przedsiębiorcy potrzebują nowych osób z powodu nieobecności urlopowych stałych pracowników lub zwiększonych zamówień, szczególnie w gastronomii, turystyce, handlu detalicznym i budownictwie — komentuje Monika Fedorczuk, ekspert rynku pracy Konfederacji Lewiatan.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy