Nagrodę PPŻ otrzymały 32 firmy

Marek Loos
opublikowano: 2001-09-13 00:00

Nagrodę PPŻ otrzymały 32 firmy

Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Poznaniu w pierwszym dniu Międzynarodowych Targów Przemysłu Spożywczego Polagra-Food przyznało 32 firmom z kraju nagrody Polski Producent Żywności.

Pierwszego dnia targów Polagra--Food w Poznaniu rozstrzygnięto piątą edycję konkursu Inicjatywa Pozytywistyczna Polski Producent Żywności. Spośród 90 nominowanych produktów mlecznych, mięsnych, warzywnych, owocowych, cukierniczych, mącznych i rybnych Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego wytypowało 32.

Małe i średnie

Laureatami są głównie małe i średnie firmy, często rodzinne, działające na wsiach lub w małych miastach, ściśle współpracujące z rolnikami producentami, dla których są naturalnym odbiorcą.

— Wyróżnienie Polski Producent Żywności przyczynia się nie tylko do promocji nagrodzonych produktów, ale również do integracji ich producentów. Powstał już klub laureatów dotychczasowych edycji konkursu, który obecnie skupia 75 członków spośród 208 laureatów konkursu PPŻ. Celem klubu jest wspieranie polskich producentów żywności — twierdzi Eugeniusz Grzeszczak, prezes zarządu głównego Stowarzyszenia im. E. Kwiatkowskiego.

Pomoc w konkurencji

Dla Floriana Karbowiaka, prezesa zarządu Średzkiej Spółdzielni Mleczarskiej Jana, nagroda przyznana firmie ma duże znaczenie marketingowe, szczególnie w branży mleczarskiej.

— W naszej branży zwykle rynek zdobywa ten producent, który może na reklamę przeznaczyć więcej pieniędzy. W takiej sytuacji małe i średnie polskie firmy, wobec konkurencji dotowanej, a więc taniej żywności z państw Unii Europejskiej, stoją na z góry przegranych pozycjach — twierdzi Florian Karbowiak.

Podobnego zdania jest Elżbieta Zawadzka, prezes zarządu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Top-Tomyśl z Nowego Tomyśla. Według niej, wyróżnienie PPŻ bardzo wspomaga kampanię marketingową nagrodzonego produktu.

Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego powstało w marcu 1995 r. Jest to pozarządowa organizacja, której celem jest odbudowa silnej ekonomicznie polskiej klasy średniej. Stowarzyszenie realizuje ten cel m.in. poprzez promowanie najlepszych wzorców gospodarczych. Członkami organizacji są przedsiębiorcy, naukowcy, artyści, politycy i przedstawiciele mass mediów.