Najbardziej wpływowi szefowie marketingu (RANKING)

opublikowano: 09-11-2014, 13:20

CMO, czyli polski odpowiednik dyrektora marketingu, to w firmach jedno z najważniejszych stanowisk, informuje Forbes.

Nierzadko jest swoistą twarzą i głosem danej firmy, gdyż spośród przedstawicieli władz danego przedsiębiorstwa jest osobą która ma najczęściej kontakt z mediami i jest „dostępna”.

Phil Schiller
Bloomberg

W wielu przypadkach to nawet ikony i specyficzne marki, nie tylko odnośnie reprezentowanych firm, ale same w sobie. Mają też określoną wartość na rynku, co potwierdza choćby ranking „Najbardziej wpływowych CMO na świecie”, który opracowuje opiniotwórczy magazyn Forbes przy współpracy Appinions.

Zestawienie to obejmuje dyrektorów odpowiedzialnych za marketing w największych firmach z listy Forbes 2000 o randze globalnej. Oceniany jest m.in. ich wpływ na rynek, media, to czy ich idee są podchwytywane i kopiowane oraz ich opinie i to, jakie reakcje one wywołują.

Trzeci rok z rzędu najwyższe podium przypadło Philowi Schillerowi, piastującemu stanowisko Senior VP Worldwide Marketing w koncernie Apple. Warto podkreślić, że Schiller uzyskał w tym rankingu wynik trzykrotnie wyższy, niż jego najbliższy rywal, David Lauren (EVP, Advertising, Marketing & Comm) w firmie odzieżowej Ralph Lauren.

Trzecie miejsce przypadło z kolei Timowi Mahoney’owi z General Motors, którego stanowisko w największym amerykańskim koncernie motoryzacyjnym nazwane zostało Global CMO-Chevy.

Jak podkreślają twórcy rankingu, dominacja Schillera jest odzwierciedleniem zainteresowania rynku i mediów zarówno spółką Apple, jak i szeroko rozumianą strategią.  Media systematycznie zamieszczają w swoich newsach i materiałach nazwisko Schillera i jego komentarze. Jak wyliczyła Appinions, Schiller był jednym z zaledwie ośmiu CMO z czołowej 50-tki firm, których opinie i reakcje co najmniej dwa razy w tygodniu w badanym okresie były prezentowane w mediach.

W rankingu zauważyć można nowe tendencje. Na pierwszy plan wysunął się sektor motoryzacyjny, który odnotował najczęstsze pojawianie się w mediach (w zestawieniu aż 9 CMO), wyprzedzając branżę produktów spożywczych i napojów (7 CMO), technologiczną (6 CMO) oraz odzieżową i finansową (po 4 CMO).

Kobiety zdobyły 32 proc. lokat w czołowej 50-tce zestawienia, jednak w ujęciu wartościowym wygenerowały one wpływy oszacowano na zaledwie 21 proc. całości.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane