Najniższa od 2007 r. liczba widzów transmisji finału Super Bowl

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 09-02-2021, 19:26

Tegoroczny finał ligi futbolu amerykańskiego NFL przyniósł spadek liczby widzów do najniższego poziomu od ponad dziesięciu lat. Niedzielną transmisję Super Bowl oglądało w 2021 r. w stacji CBS 96,4 mln widzów.

Super Bowl to jedno z największych telewizyjnych show w Stanach Zjednoczonych, które od dziesiątków lat przyciąga przed ekrany miliony Amerykanów. Zakończony właśnie sezon, podobnie jak w innych dyscyplinach, był jednak bardzo specyficzny ze względu na pandemię, a wiele meczów odbywało się bez udziału publiczności. I choć same play off oglądało o 3 proc. więcej widzów, to ze względu na „jednorazowy” charakter finału i wprowadzone obostrzenia związane z dystansem społecznym (transmisję najczęściej ogląda się w szerokim gronie rodziny lub znajomych) , jego poziom oglądalności rozczarował.

W niedzielnym finale pojedynkowały się drużyny Tampa Bay Buccaneers i Kansan City Chiefs. Wygrała ta pierwsza w stosunku 31 do 9.

Liczbę oglądających na żywo transmisje w stacji CBC z Super Bowl podliczono na 96.4 mln. Oznacza to spadek o 15 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy to transmisja miała miejsce w Fox News i przyciągnęła 102 mln oglądających. To najniższa „frekwencja” od 2007 r.

Dotychczasowy rekord, ustanowiony w 2015 r., wynosi 115 mln widzów.

Zgodnie z przyjętymi zasadami, każdy finał jest obsługiwany przez innego nadawcę spośród trzech którzy dzielą się prawami do transmisji, CBS, NBC i Fox.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane