Do kogo jest kierowana najnowsza oferta konwergentna?
Proponujemy klientom różnorodne pakiety, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Miłośnicy kina — bogatą ofertę telewizyjną, gracze — superszybki Orange Światłowód, osoby, które zawsze chcą być w kontakcie — szybki internet mobilny, nielimitowane rozmowy z komórek i telefonu domowego. Konwergencja to coś więcej niż pakiety usług w obniżonej cenie. To płynne przenikanie się technologii, mobilnej i stacjonarnej, w taki sposób, by zapewnić klientowi maksymalny komfort użytkowania. Dlatego stale rozwijamy oba rodzaje sieci: wraz z rozbudową i rozwojem naszej sieci mobilnej w standardzie 4G LTE, które znacznie przyspieszyły w ostatnim roku dzięki blokom częstotliwości kupionym na aukcji, intensywnie inwestujemy w budowę superszybkiej sieci światłowodów. Realizujemy właśnie największe inwestycje światłowodowe w Polsce.
Jaką rolę odgrywają w pakietach technologie bezprzewodowe?
W codziennym życiu coraz bardziej zanurzamy się w cyfrowym świecie. Korzystamy z bankowości mobilnej, kontaktujemy się ze sobą za pomocą komunikatorów, kupujemy online.
Zaobserwowałem, że w Polsce ludzie bardzo chętnie korzystają z bezprzewodowego dostępu do sieci, czy to łącząc się z internetem mobilnym, czy z Wi-Fi, które jest tu bardzo popularne. Potwierdzają to liczby dotyczące ilości danych przesyłanych w naszej sieci mobilnej. W 2016 r. było to około 220 terabajtów — ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej! Dlatego w każdym z pakietów klienci znajdą abonament komórkowy z pakietem danych, a dla opcji z internetem światłowodowym jest dostępny nowy modem, który umożliwia korzystanie z superszybkiego Wi-Fi najnowszej generacji. Dzięki mobilnej usłudze Orange TV Go z ulubionych treści telewizyjnych można korzystać w każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu.
Jakie zalety ma dla klienta korzystanie z pakietu?
Kilka lat temu jako pierwsi wprowadziliśmy prawdziwie konwergentną ofertę na Polski rynek. Możemy więc przy projektowaniu nowych propozycji opierać się na własnych doświadczeniach. Wśród czynników mających wyraźny wpływ na decyzję o zakupie usług internetowych konsumenci wymieniają: cenę, atrakcyjne treści TV, szybkość internetu, zaufanie do marki, a także jakość urządzeń.
Te wszystkie cechy uwzględniliśmy w naszej nowej ofercie Orange Love. To nowa jakość doświadczania telewizji, dostarczająca nowych wrażeń. Prędkość światłowodu i rozrywka w przystępnej cenie.
Czy w pakietach konwergentnych znajdują się usługi, wykorzystujące dostęp do najnowszych technologii?
Światłowodowy internet jest z pewnością taką technologią. Możliwości tego superszybkiego łącza tak naprawdę przekraczają dzisiejsze potrzeby technologiczne, otwierając drogę kolejnym, coraz bardziej innowacyjnym usługom, na przykład telewizji w jakości Ultra HD 4K. Jako pierwszy ogólnopolski operator telekomunikacyjny proponujemy klientom rozwiązanie umożliwiające odbiór treści w jakości 4K w ramach naszej oferty telewizyjnej. To kolejny krok ku bardziej realistycznej i angażującej multimedialnej rozrywce, w powiązaniu z np. wirtualną rzeczywistością.
Jak elastyczny jest dobór usług, czy klient ma wpływ na jego budowę, czy może wybrać jeden z gotowych zestawów?
W końcu 2016 r. już blisko 880 tys. Polaków korzystało z konwergentnych ofert Orange. Każdy z nich korzystał średnio z czterech usług. Szersza wersja pakietu Love składa się właśnie z 4 usług. W ramach nowej oferty proponujemy gotowe zestawy, które można w miarę indywidualnych potrzeb uzupełniać o dodatkowe elementy, jak np. karty SIM. Tak aby każdy mógł wybrać to, co najbardziej mu odpowiada.
Jean-Franćois Fallacher
Urodził się w 1967 r. Jest absolwentem kierunków inżynieryjnych na École Polytechnique, École Nationale Supérieure des Télécommunications w Paryżu oraz programu Rozwoju Biznesu Międzynarodowego w ESSEC Business School. Przed przyjazdem do Warszawy był od 2011 r. prezesem spółki Orange Romania, czołowego operatora komórkowego na rumuńskim rynku, który ma ponad 10 mln klientów, czyli połowę dorosłych obywateli Rumunii. Wcześniej, przez 20 lat, Jean- Franćois Fallacher pełnił kluczowe funkcje w Grupie Orange, m.in. jako prezes Sofrecom, należącej do grupy międzynarodowej spółki konsultingowej oraz w Holandii jako dyrektor operacyjny w spółce Wanadoo, dostawcy usług internetowych, a także zarządzającmarketingiem segmentu B2B w EuroNet Internet.