Holding 1 przejmie warszawskie salony marek Renault i Dacia. To największa tego typu transakcja w historii polskiego rynku dilerskiego.
Grupa kapitałowa Holding 1 poinformowała o sfinalizowaniu zakupu czterech warszawskich salonów marek Renault i Dacia od należącej do Grupy Renault spółki Renault Retail Group Warszawa (RRG). Łączna sprzedaż przejmowanych salonów wyniosła w 2021 r. blisko 5,3 tys. samochodów, co czyni z tej transakcji największą w historii polskiego rynku dilerskiego. Dotychczas prym wiodła transakcja z 2011 r., kiedy Porsche Holding Salzburg kupił kontrolowaną przez Kulczyk Tradex spółkę KPI Retail (jej sprzedaż w 2011r. wyniosła nieco ponad 4,5 tys. aut).
— Inwestycja jest dowodem na to, że bardzo wierzymy w potencjał wzrostowy polskiego rynku motoryzacyjnego — mówi Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.
Wartość transakcji nie została ujawniona.
Zarząd Holdingu 1 powierzył zarządzanie nowymi salonami spółce córce, czyli Grupie PGD, która prowadzi w Polsce blisko 40 salonów, 16 marek (w większości należących do aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi), a w minionym roku była drugą co do wielkości grupą dilerską ze sprzedażą na poziomie 17,2 tys. aut.
Dlaczego Renault pozbywa się salonów? To część strategicznego planu francuskiej grupy.

— Zmiana właścicielska, a co za tym idzie — sprzedaż 100 proc. udziałów RRG i oddanie działalności dilerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego Grupy Renault w Europie. Grupa PGD spełniła wszystkie nasze kryteria związane z jasną i ambitną wizją rozwoju biznesu samochodowego i zapewnieniem najwyższej jakości obsługi. Jestem przekonany, że te wszystkie atuty przełożą się na satysfakcję i zadowolenie klientów marek Renault i Dacia, a nasza współpraca przyniesie obopólne korzyści — mówi Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich, dodając, że zakupem salonów RRG Warszawa było zainteresowanych siedem podmiotów.
Poza czterema salonami sprzedaży w skład RRG Warszawa wchodzi także pięć autoryzowanych serwisów Renault i Dacii oraz cztery zakłady blacharsko-lakiernicze.
Warto przypomnieć, ze zakup Renault Retail Group Warszawa nie jest jedyną tegoroczną inwestycją dilerskiej dywizji Holdingu 1. W I kw. Grupa PGD kupiła dilerstwo Forda we Wrocławiu i uruchomiła w tym mieście salon Mitsubishi. W Krakowie i Warszawie otworzyła Cupra Studio, a wkrótce, także w warszawie, zainauguruje działalność jej nowy salon Opla i DS Automobiles.
Zsumowanie obecnego potencjału sprzedażowego Grupy PGD oraz RRG Warszawa pozwala przypuszczać, że w najbliższym czasie PGD wróci na utraconą pozycję lidera na naszym rynku. W minionym roku wyprzedziła ją Grupa Zasada-Cichy, sprzedając blisko 20,6 tys. aut.
— To prawdopodobne, jednak zdobycie tytułu lidera nie jest naszym celem. Najważniejsza jest efektywność przedsięwzięcia, a tę długofalowo osiąga się nie rankingami sprzedaży, lecz budowaniem zaufania — mówi Adam Pietkiewicz.