Net Sport sprzedaje w sieci nowe marki

Kamil Kosiński
04-08-2010, 00:00

Mieli e-sklep Sony Ericsson. Niedawno otworzyli witrynę LG. W 2011 r. chcą uruchomić e-sklep kolejnej marki telefonicznej.

Mieli e-sklep Sony Ericsson. Niedawno otworzyli witrynę LG. W 2011 r. chcą uruchomić e-sklep kolejnej marki telefonicznej.

Do końca 2010 r. firma Net Sport zamierza sprzedać 5 tys. telefonów komórkowych LG w oficjalnym e-sklepie tej marki otwartym w czerwcu. Oznacza to, że sprzedaż aparatów LG zrównałaby się ze sprzedażą słuchawek Sony Ericsson, którymi Net Sport handluje w Internecie od 9 lat.

— LG ma większy udział w rynku, ale sklep internetowy Sony Ericsson prowadzimy o wiele dłużej i klienci są do niego przyzwyczajeni — komentuje Sławomir Pająk, prezes Net Sportu.

Uważa także, że produkty obu firm mają różnych nabywców.

— Telefony Sony Ericsson kosztują od 800 zł wzwyż. W portfolio LG trudno byłoby nawet znaleźć aparat droższy niż 800 zł — twierdzi Sławomir Pająk.

Zaznacza jednak, że wieloletni związek Net Sportu z Sony Ericssonem utrudniał rozmowy o współpracy z LG. Przedstawiciele LG tego nie potwierdzają. Ireneusz Smaga, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży LG Electronics Polska, twierdzi wręcz, że wieloletnie doświadczenie w sprzedaży telefonów i akcesoriów GSM przez Internet było w oczach LG zaletą i świadczy o stabilności biznesowej Net Sportu.

Grzegorz Kania, dyrektor działu GSM w LG Electronics Polska, podkreśla, że sklepy obu marek telefonicznych działają pod innymi adresami internetowymi.

Sławomir Pająk dodaje, że nawet bazy danych z listami klientów w obu przedsięwzięciach są odrębne.

— Osobom zarejestrowanym w sklepie Sony Ericsson nie będziemy proponować telefonów LG i na odwrót — zapewnia prezes firmy Net Sport.

W 2011 r. Net Sport chciałby otworzyć na podobnych zasadach jeszcze dwa internetowe sklepy ze sprzętem HTC i Samsunga.

— Chcemy, by nasze sklepy były oficjalnymi sklepami internetowymi poszczególnych marek w Polsce. Dlatego współpraca z Nokią nie wchodzi w grę. Firma prowadzi już w naszym kraju sprzedaż internetową, a jej polski sklep jest częścią globalnego projektu — wyjaśnia Sławomir Pająk.

Przyznaje przy tym, że próby nawiązania współpracy z innymi producentami telefonów już poczyniono. I to właśnie ich niepowodzenie doprowadziło do umowy z LG.

— Już w 2009 r. prowadziliśmy pierwsze rozmowy z Samsungiem. Ale firma nie była zainteresowana współpracą z nami. Skoncentrowaliśmy się więc na negocjacjach z LG — twierdzi Sławomir Pająk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Net Sport sprzedaje w sieci nowe marki