Netflix może stracić 4 mln abonentów w USA

opublikowano: 10-12-2019, 14:21

Netflix, jeden z wiodących globalnych dostawców usług VOD może stracić 4 mln subskrybentów premium na amerykańskim rynku w przyszłym roku, ostrzega Needham and Co, broker z Wall Street. Wszystko przez rosnącą konkurencję ze strony nowych serwisów dostarczających usługę strumieniowania wideo, donosi Reuters.

Broker, obniżył równocześnie rekomendację dla walorów kalifornijskiej spółki do „niedoważaj” i twierdzi, że technologiczny potentat będzie musiał dodać niższą cenowo usługę by konkurować z takimi gigantami jak Apple TV+ czy Disney+.

Netflix
Zobacz więcej

Netflix fot. Bloomberg

W kwartale zakończonym 30 września Netflix miał w Stanach Zjednoczonych 60,62 mln płatnych abonentów, co stanowiło około trzecią część globalnej liczby subskrybentów. Zadłużenie firmy wyniosło 12,43 mld USD. 

Oferta cenowa premium Netflixa w wysokości od 9 do 16 USD miesięcznie jest niezrównoważona – ocenia Laura Martin, analityczka Needham,  dodając, że utrata popularnych produkcji  telewizyjnych, takich jak „Przyjaciele” i „Biuro”, może z czasem wpłynąć na wartość firmy.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu