Netflix może stracić 4 mln abonentów w USA

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-12-10 14:21

Netflix, jeden z wiodących globalnych dostawców usług VOD może stracić 4 mln subskrybentów premium na amerykańskim rynku w przyszłym roku, ostrzega Needham and Co, broker z Wall Street. Wszystko przez rosnącą konkurencję ze strony nowych serwisów dostarczających usługę strumieniowania wideo, donosi Reuters.

Broker, obniżył równocześnie rekomendację dla walorów kalifornijskiej spółki do „niedoważaj” i twierdzi, że technologiczny potentat będzie musiał dodać niższą cenowo usługę by konkurować z takimi gigantami jak Apple TV+ czy Disney+.

Netflix
fot. Bloomberg

W kwartale zakończonym 30 września Netflix miał w Stanach Zjednoczonych 60,62 mln płatnych abonentów, co stanowiło około trzecią część globalnej liczby subskrybentów. Zadłużenie firmy wyniosło 12,43 mld USD. 

Oferta cenowa premium Netflixa w wysokości od 9 do 16 USD miesięcznie jest niezrównoważona – ocenia Laura Martin, analityczka Needham,  dodając, że utrata popularnych produkcji  telewizyjnych, takich jak „Przyjaciele” i „Biuro”, może z czasem wpłynąć na wartość firmy.