Polska spółka kupuje mniejszościowy pakiet udziałów w firmie Pilot44, docelowo planuje wykupić ją całą.
Polska spółka technologiczna Netguru przejęła pakiet mniejszościowy w studiu innowacji Pilot44. W ciągu 3-4 lat w ramach kolejnej fazy akwizycji Netguru planuje przejąć całość udziałów w amerykańskiej spółce.
Akwizycja jest częścią globalnej strategii firmy, polegającej na budowie kompletnej oferty usług cyfrowych.
Transakcja została zrealizowana we współpracy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej zarządzanym przez PFR TFI, który wspólnie z Netguru zainwestował w Pilot44. Citi Handlowy udzielił wsparcia finansowego, a James Oury, CLA oraz EY zapewnili doradztwo podatkowe i prawne.
Pilot44 z siedzibą w San Francisco to studio oferujące wsparcie w budowie innowacji i skalowaniu firm. Wspiera największe firmy na świecie w osiąganiu wzrostu. Wypracowana przez spółkę metodologia pracy obejmuje najważniejsze etapy tworzenia innowacji: od badań rynkowych, budowy prototypów i walidacji produktów po wdrożenie i ich rozwój. Pilolt44 pracował dotychczas z takimi markami jak Coca-Cola, Kellogg’s, Red Bull czy Procter and Gamble. Zatrudniają ponad 40 osób.
— Tym, co odróżnia nas od innych firm doradczych, jest spojrzenie poza horyzont. Istotnym elementem w naszym podejściu do budowania prosperujących firm w dobie cyfrowego przyśpieszenia jest przede wszystkim tworzenie nowych rozwiązań, a nie powielanie istniejących schematów. Nasza wizja jest spójna z wizją Netguru, które dostrzega potrzebę zmiany konsultingu i ją wdraża — mówi Jon Corshen, współzałożyciel Pilot44.

Netguru to założona w 2008 r. spółka oferująca usługi doradztwa, tworzenia oprogramowania oraz projektowania produktów cyfrowych. Ma na koncie ponad 1000 ukończonych projektów. Zespół liczy ponad 900 osób pracujących z całego świata.
Netguru współpracuje przede wszystkim z firmami z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii, Stanów Zjednoczonych, a także ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pracuje zarówno z największymi markami na świecie, takimi jak Volkswagen, IKEA czy Keller Williams, jak również z wieloma szybko rosnącymi start-upami.
Przychody Netguru w 2021 r. wyniosły 230 mln zł, co oznacza wzrost o 45 proc. w porównaniu z 2020 r. EBITDA wyniosła powyżej 15 proc.