Neuca poszerzyła grupę

opublikowano: 20-12-2021, 17:48

Giełdowy dystrybutor farmaceutyczny wzmocni się w suplementach i wyrobach medycznych. Kupił połowę udziałów w ich producencie, Global Pharmie CM.

Rok dobiega końca, a notowana na GPW Neuca miała w nim wydać na akwizycje ok. 100 mln zł. Nie ujawnia jeszcze, czy się to udało, ale informuje o kolejnej transakcji. Kupiła 50 proc. udziałów w Global Pharmie CM (GPCM), polskim producencie suplementów diety i wyrobów medycznych. Opracowuje on własne produkty, które następnie wytwarza na zlecenie kontrahentów pod ich markami.

„Konsekwentnie realizujemy strategię zakładającą inwestycje w podmioty z potencjałem do wzrostu, generowania wartości dodanej i wzajemnych synergii. […] Widzimy duże szanse na rozwój tego obszaru w grupie i wspólnymi siłami będziemy dążyć do rozwinięcia skali biznesu naszego partnera” – mówi cytowany w komunikacie Piotr Sucharski, prezes Neuki.

Inwestycja z nadziejami:
Inwestycja z nadziejami:
Neuca, której prezesem jest Piotr Sucharski, widzi w połączeniu sił z Global Pharmą CM pole do szybszego rozwoju w obszarze produkcji suplementów diety i wyrobów medycznych.
WOJTEK SZABELSKI

Wiedz i wiarygodność

Dystrybutor leków poszerzył grupę o szybko rosnącą spółkę. GPCM miała w 2017 r. 1,9 mln zł przychodów, a w kolejnych latach je pomnażała - w 2020 r. osiągnęła 19,3 mln zł (+69,2 proc. r/r). W tym spodziewa się ok. 28 mln zł sprzedaży (+45 proc.) i pozytywnych wyników finansowych.

Natomiast GPCM zyskuje dzięki transakcji (doradzał jej Piotr Jackowski z kancelarii DZP) m.in. wiedzę i kompetencję w nowych obszarach, przyspieszenie inwestycji związanych z automatyzacją procesów oraz pomoc w dynamicznym rozwoju prac badawczo-rozwojowych, wylicza Mariola Furman, prezes spółki.

– Pozyskanie takiego strategicznego klienta jak Neuca uwiarygadnia nas w oczach dużych podmiotów z branży farmaceutycznej, co ułatwi nam zdobywanie coraz większych kontraktów produkcyjnych – mówi Mariola Furman.

Powody do optymizmu:
Powody do optymizmu:
Global Pharma CM, którą kieruje Mariola Furman, podkreśla, że ciągle zdobywa nowe kontrakty, więc przyszłość jawi się jej obiecująco.
Marek Wiśniewski

Inwestor branżowy lepszy od crowdfundingu

GPCM zapowiadała na początku roku sięgnięcie po maksymalnie 1 mln EUR z crowdfundingu udziałowego, a następnie wejście na NewConnect i zdobycie większego kapitału. Jednak za sprawą pozyskania inwestora branżowego plany się zmieniły.

– Po upublicznieniu tej informacji i publikacji w „PB” potencjalni inwestorzy branżowi, i nie tylko, zaczęli zasypywać nas ofertami inwestycyjnymi, ponieważ dostrzegli w nas potencjał. Ostateczne uznałam, że najkorzystniejszy będzie obrany właśnie kierunek – wyjaśnia Mariola Furman.

Podkreśla, że pozyskanie takiego inwestora jak Neuca przyspieszy rozwój spółki jeszcze bardziej, niż byłoby to możliwe po emisji crowdfundingowej.

– Poza finansowaniem pozyskujemy strategicznego partnera branżowego, który oczekuje od nas usług. Dodatkowo wzmacniamy swoją pozycje, dołączając do dużej grupy o międzynarodowym zasięgu – komentuje prezes GPCM.

Duża rola zagranicy

Firma ma w portfolio kilkaset opracowanych receptur oraz rejestracji wyrobów medycznych, m.in. sprayów i pastylek. W tym roku powiększyła ofertę o kilkanaście pozycji. Sprzedaje w Polsce oraz na ponad 50 rynkach zagranicznych.

– Planujemy dalszą ekspansję m.in. na rynkach do tej pory zamkniętych na producentów z Europy Środkowej i Wschodniej jak Niemcy, mniejszych jak Chorwacja oraz wschodnich – Kazachstan, Uzbekistan. Myślimy też o całej Ameryce Łacińskiej – nasze produkty trafią tam już na początku przyszłego roku – wylicza Mariola Furman.

GPCM ma dwie fabryki o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane