Nextbike ma daleko do mety

LUS
opublikowano: 24-04-2018, 22:00

Krajowy lider w tym roku chce powiększyć flotę do 19 tys. rowerów. Urośnie m.in. dzięki współpracy z Orlenem.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy dostawca i operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich podpisał kontrakty na dostarczenie do 18 polskich miast kolejnych 1774 rowerów. 13 umów zawarł z nowymi partnerami — cztery spośród nich to pilotaże, często poprzedzające stałą współpracę. Łącznie Nextbike Polska obsługuje 34 miejskie systemy, co czyni go krajowym liderem branży.

— W 2017 r. liczba naszych rowerów przekraczała 12 tys. Obecnie podpisane kontrakty oraz przetargi, w których złożyliśmy najlepszą lub jedyną ofertę, obejmują 16 tys. jednośladów. Szacujemy, że do końca 2018 r. będziemy mieli kontrakty na 19 tys. — mówi Dariusz Komorowski, dyrektor finansowy i członek zarządu Nextbike Polska.

Zdaniem zarządu spółki, dynamice rozwoju w najbliższym czasie mają sprzyjać również zbliżające się wybory samorządowe. Rowerowy operator spodziewa się popytu zarówno na nowe systemy, jak i na programy pilotażowe, które najczęściej zmieniają się w pełnowymiarowe kontrakty.

Tylko w tym roku Nextbike liczy na przynajmniej sześć takich transformacji. Przychody spółki z 31,8 mln zł w 2016 r. zwiększyły się do 43,5 mln zł w 2017 r. Udział przychodów z sektora prywatnego zwiększył się z 20 proc. w 2016 r. do 30 proc. w 2017 r.

— Zarabiamy przede wszystkim na reklamach umieszczanych na stacjach i skrzydełkach rowerów. Łączy nas umowa z Citi Handlowym. Oprócz niej ważne są dla nas również umowy z firmami Benfit Systems i PKN Orlen. W sześciu miastach uruchamiamy pilotażowe punkty wypożyczeń na 36 stacjach paliw — łącznie program obejmie 360 rowerów. Liczymy, że ta współpraca będzie się rozwijać — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

Spółka ma również ambitny plan stworzenia systemu rower — pociąg — rower w aglomeracji łódzkiej. 1002 jednoślady czwartej generacji i sieć 125 stacji mają połączyć okoliczne miejscowości.Sześcioletni kontrakt opiewa na 24 mln zł i w 85 proc. będzie finansowany z unijnych pieniędzy.

Nextbike Polska złożył najlepszą ofertę i liczy na podpisanie kontraktu. Ogromna sieć około 4 tys. rowerów ma natomiast połączyć najpierw 14, a docelowo nawet 41 gmin z okolic Trójmiasta. Nextbike będzie walczyć o kontrakt, którego wartość szacowana jest na 20-35 mln zł. Otwarcie kopert w przetargu nastąpi 7 maja.

Operator nie ogranicza się do polskich miast. Pierwszy zagraniczny projekt Nextbike Polska lada dzień ruszy w fińskim mieście Turku. Trzyletni kontrakt — z możliwością przedłużenia na kolejne 3 lata i rozbudowy o okoliczne gminy — zapewnił Finom 300 rowerów czwartej generacji, a polskiej spółce — 2 mln EUR zysku.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: LUS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Nextbike ma daleko do mety