Nie stanie się nic złego

WCH
12-11-2008, 00:00

Firmy parające się outsourcingiem usług IT spodziewają się dobrej koniunktury.

Firmy parające się outsourcingiem usług IT spodziewają się dobrej koniunktury.

Ponad 1,1 mld zł — na tyle w roku 2008 szacuje się wartość outsourcingu IT w Polsce.

— W ostatnim roku przyrost rynku usług IT sięgnął niemal 10 proc. A na samym rynku outsourcingu IT — 16 proc… To jeden z dynamiczniej rozwijających się sektorów — opowiada Sebastian Jakubiak, szef działu outsourcingowego w HP Polska.

Kto rozdaje karty? Według raportu Teleinfo 500, liderem w Polsce pozostaje Hewlett Packard (z przychodami w 2007 r. na poziomie 187 mln zł). Teraz będzie jeszcze lepiej, bo kupił konkurenta (EDS Poland miał ponad 21 mln zł przychodów). Jest się o co bić: w zeszłym roku przychody z outsourcingu IT setki największych firm zajmujących się tą działalnością wyniosły 901,7 mln zł (dla porządku dodajmy jednak, że w rankingu ujęto i te firmy, które świadczą usługi tylko dla spółki-matki).

— Nie zauważyliśmy, by rynek spowolnił. Malkontenci mówią, że to efekt "kręcenia się" projektów rozpoczętych przed kilkoma miesiącami, a załamanie dopiero nas czeka. Ale — naszym zdaniem — w najgorszym wypadku rynek IT w Polsce odnotuje mniejszy wzrost, a nie spadek. Przewidujemy wręcz, że załamanie na rynkach finansowych może wzmocnić zainteresowanie usługami outsourcingowymi — ze względu na cięcie operacyjnych kosztów przedsiębiorstwa — spodziewa się Adam Gębski, dyrektor pionu sprzedaży w ZETO w Poznaniu.

Rynek ma się rozwijać w dwóch głównych płaszczyznach. Pierwsza dotyczy optymalizacji i zwiększenia efektywności operacyjnej usług standardowych.

— Tu wielką rolę odegra redukcja kosztów oraz przejrzystość i porównywalność dostępnych ofert — mówi Sebastian Jakubiak.

Druga to usługi wysoce specjalistyczne.

— O rozwoju outsourcingu decydować będą nie tylko względy ekonomiczne, ale również zadania wymagające zaawansowanej wiedzy. Zapewnienie dostępu do fachowych zasobów, znajomość technologii, a przez to możliwość sprostania biznesowym potrzebom powodują, że outsourcing staje się pełnoprawnym konkurentem tradycyjnych dróg nabywania usług w obszarach IT — wyjaśnia Jarosław Waśkiewicz, dyrektor ds. strategicznego outsourcingu w IBM Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Nie stanie się nic złego