Niechętni spożywczym eksperymentom

Krajowe pochodzenie owoców i warzyw gra większą rolę niż cena — wynika z raportu „Warzywa i owoce” przygotowanego przez Millward Brown na zlecenie sieci Intermarché.

Blisko 90 proc. ankietowanych deklaruje, że je owoce przynajmniej raz dziennie. W przypadku warzyw to 82 proc. Jesteśmy jednak ostrożni w próbowaniu nowych smaków. W ciągu sześciu miesięcy 82 proc. ankietowanych nie skusiło się na nieznane warzywo, a 75 proc. — na owoc. Ostrożność wynika z niepewności, czy będą smakowały, oraz braku wiedzy, w jaki sposób można je wykorzystać. Jedynie 18 proc. ankietowanym w ciągu ostatniego półrocza zdarzyło się kupić nieznane im dotychczas warzywo, a 25 proc. nowy owoc. Wybór najczęściej padał na bakłażan i granat.

77 proc. Tyle wskazań w rankingu popularności otrzymało jabłko. Jest najczęściej zjadanym owocem w Polsce. W rankingu warzyw zwyciężył pomidor z wynikiem 55 proc.

71 proc. Dla tylu konsumentów ważne jest polskie pochodzenie produktów i warzyw. To drugie kryterium wyboru. Pierwszym jest świeżość towaru.

47 proc. Tylu ankietowanych zwiększyło w ciągu ostatnich lat konsumpcję owoców i warzyw. Główne przyczyny to chęć poprawy zdrowia (54 proc.) oraz większa świadomość na temat ich roli w diecie (20 proc.).

Źródło: raport Millward Brown „Warzywa i owoce” przeprowadzony na zlecenie Intermarché

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane