Do końca września miała się wyjaśnić sprawa sprzedaży Polsatu, ale nadal nic nie wiadomo. I nie wiadomo, kiedy będzie wiadomo.
Niemiecki Bertelsmann miał do końca września wyłączność na negocjacje w sprawie kupna mniejszościowego pakietu Telewizji Polsat. Termin minął. I nic. Cisza.
— Faktycznie termin minął pod koniec września, choć nie potwierdzam, że rozmowy toczyły się z tym inwestorem — mówi Zygmunt Solorz-Żak, właściciel i szef rady nadzorczej Polsatu.
Jak podawała „Gazeta Wyborcza”, strony miały wstępnie ustalić, że na przełomie tego i przyszłego roku niemiecki gigant medialny, właściciel m.in. telewizji RTL7, kupi 25-procentowy pakiet Polsatu, wyceniony na 1 mld zł. Co teraz?
— Prowadzimy dalej rozmowy z inwestorami zainteresowanymi kupnem stacji — mówi enigmatycznie Zygmunt Solorz-Żak.
Właściciel Polsatu nie odpowiada jednoznacznie na pytanie, czy uda mu się zakończyć rozmowy w tym roku, by transakcja i debiut giełdowy mogły nastąpić w 2007 r.
— Proszę mnie nie łapać za słowo. Wszystkie daty, o których mówiłem wcześniej, były terminami życzeniowymi. Nie jestem w stanie podać wiążących i ostatecznych — dodaje Zygmunt Solorz-Żak, który równolegle rozgrywa coraz bardziej komplikującą się sprzedaż akcji Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era.
Z wypowiedzi RTL Group wynika, że do ostatecznej transakcji szybko nie dojdzie. Jeśli w ogóle...
— Europa Wschodnia to szybko rosnący rynek i chcemy rozwijać naszą działalność w tym regionie. Analizujemy wszystkie nadarzające się okazje, to część naszej codziennej działalności. Teraz rozmawiamy z kilkoma partne- rami z Europy Wschodniej, choć nie spodziewamy się szybkiego zakończenia żadnej z tych spraw — mówi Oliver Fahlbusch, wiceprezes RTL Group ds. PR i marketingu.
Nie Bertelsmann, to Murdoch
Wejściem do stacji zainteresowani są najwięksi gracze na rynku medialnym — obok niemieckiego potentata najczęściej wymienia się amerykański News Corp., należący do Ruperta Murdocha. Jednak właściciel Polsatu już kilkakrotnie zapowiadał sprzedaż części swoich udziałów, a jeszcze nigdy do transakcji nie doszło. Tak może być i tym razem, choć Polsatowi przydałby się inwestor strategiczny w obliczu coraz bardziej nasilającej się konkurencji.
— Nie sprzedam Polsatu — deklaruje nagle Zygmunt Solorz-Żak.
Za chwilę poprawia się.
— Zostawię sobie kontrolę nad spółką. Jestem zainteresowany jedynie wejściem kapitału mniejszościowego i debiutem giełdowym — dodaje właściciel Polsatu.
Strategia a` la Nina
Stacja intensywnie pracuje nad nową wiosenną ramówką. Duży wpływ na nią ma nowy nabytek Polsatu — Nina Terentiew.
— W ciągu najbliższych kilku tygodni zaprezentujemy nową strategię. Głos Niny Terentiew będzie oczywiście brany pod uwagę — mówi Aleksander Myszka, prezes Polsatu.
Nina Terentiew, do niedawna rządząca niepodzielnie w TVP2, zasłynęła wprowadzeniem do telewizji publicznej programów biesiadnych. Można się spodziewać, że jej przyjście do Polsatu oznacza pójście w tym kierunku. Jedna z plotek mówi, że Polsat odejdzie od rywalizacji z TVN o wielkomiejską publiczność, skupiając się na tym, z czym jest kojarzony — publiczności z małych i średnich miast. Jednak właściciel stacji zaprzecza.
— Jesteśmy stacją ogólnopolską i nadal chcemy docierać do całej widowni — przyznaje Zygmunt Solorz-Żak.