Czytasz dzięki

Niektóre mikrofirmy rosną w kryzysie

opublikowano: 03-04-2020, 13:38

Większości przedsiębiorców pandemia mocno zaszkodzi. Ale są też takie, którym obecna sytuacja sprzyja.

Mikroprzedsiębiorcy w zdecydowanej większości (80 proc.) uważają, że epidemia COVID-19 negatywnie wpłynie na ich biznes – wynika z ankiety, którą przeprowadziła Monevia, spółka oferująca faktoring dla najmniejszych przedsiębiorców, wśród kilku tysięcy swoich klientów. Co ciekawe, prawie 16 proc. badanych przyznało, że wirus nie będzie miał wpływu na ich biznes, a niespełna 5 proc. stwierdziło, że ten wpływ będzie…pozytywny.

Maciej Drowanowski, prezes Monevii
Zobacz więcej

Maciej Drowanowski, prezes Monevii Fot. Marek Wiśniewski

- Wśród naszych klientów są zarówno tradycyjni usługodawcy, jak i spółki nastawione na nowoczesne rozwiązania – na przykład informatyczne. Te drugie działają bez ograniczeń, a ich usługi są teraz jeszcze bardziej potrzebne – mówi Maciej Drowanowski, prezes Monevii.

Jeśli chodzi o propozycje wsparcia zawarte w tarczy antykryzysowej, badane spółki są zdania, że nie będą one zbyt pomocne. Tylko 15 proc.  oceniło propozycje rządu pozytywnie. Przy tym wśród rozwiązań zawartych w pakiecie pomocowym, respondenci najbardziej cieszą się zwolnienia ze składek ZUS. Z tej możliwości zamierza skorzystać 76 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu jest wsparcie Agencji Rozwoju Przemysłu przy refinansowaniu kosztów leasingu. Najmniejszym zainteresowaniem  cieszy się jeden ze sztandarowych programów w ramach tarczy - świadczenia postojowe dla zleceniobiorców – tylko 9 proc. mikrofirm uznało to rozwiązanie istotną pomoc.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane