Niemcy budują e-autostradę dla e-ciężarówek

opublikowano: 16-08-2017, 22:00

Władze Hesji (Niemcy) zleciły firmie Siemens budowę na 10-kilometrowym odcinku autostrady napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego.

Ma powstać na autostradzie A5 między węzłem Zeppelinheim/ Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt a węzłem Darmstadt/ Weiterstadt. Będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom. W 2018 r. odbędzie tam pierwszy test koncepcji elektrycznej autostrady w warunkach drogowych. System elektrycznej autostrady (eHighway) zostanie zbudowany jako część projektu ELISA (zelektryfikowany, innowacyjny ciężki transport drogowy na autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska.

PANTOGRAF: Głównym elementem systemu eHighway jest pantograf zainstalowany na ciężarówce z napędem hybrydowym.
Zobacz więcej

PANTOGRAF: Głównym elementem systemu eHighway jest pantograf zainstalowany na ciężarówce z napędem hybrydowym. Fot. ARC

— Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym — powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor Hessen Mobil, firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji. System eHighway ma być dwa razy wydajniejszy niż ciężarówki z silnikami Diesla. Oznacza to mniejsze o połowę zużycie energii i znaczące zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Niemcy budują e-autostradę dla e-ciężarówek