Niemieccy producenci podzieleni ws. modernizacji diesli

PAP
opublikowano: 02-10-2018, 16:32

Volkswagen pomoże w modernizacji starszych silników diesla, jednak nadal pozostaje kilka kwestii do uzgodnienia z koncernem motoryzacyjnym - ogłosił we wtorek niemiecki minister transportu Andreas Scheuer. Dodał, że na takie działania nie zgadza się BMW.

Podczas wtorkowej konferencji prasowej szef resortu transportu dodał, że trzeci z niemieckich koncernów, Daimler, zapowiedział, iż rozpatrzy propozycję dotyczącą modernizacji silników Diesla. Jednocześnie firma zapewnia, że będzie koncentrować się na programie zachęt handlowych w wysokości 5 tys. euro, które mają przekonać właścicieli starszych samochodów z silnikami wysokoprężnymi do zakupu nowszych egzemplarzy.

Po długich rozmowach kanclerz Angela Merkel i przedstawiciele partii rządzących ogłosili we wczesnych godzinach porannych porozumienie ws. działań na rzecz poprawy jakości powietrza w niemieckich miastach. Konsensus pozwoli uniknąć wprowadzania zakazu wjazdu do centrów kolejnych miast dla samochodów z silnikami Diesla.

Właściciele starszych samochodów z silnikami Diesla w Niemczech mogą wybrać między skorzystaniem z zachęt handlowych, a modyfikacją jednostki napędowej.

Z informacji agencji Reutera wynika, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zgodziły się zaoferować klientom udział w programie wymiany samochodów z silnikami wysokoprężnymi (spełniającymi standardy emisji Euro 4 i Euro 5). W tym celu oferowane będą zachęty handlowe lub upusty.

Właściciele diesli spełniających normę Euro5 mogą też zdecydować się na modyfikację silnika z wykorzystaniem systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Pozwala on na znaczne ograniczenie w silniku emisji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx). Z dokumentu po spotkaniu koalicji wynika, że koszt tej modyfikacji powinny wziąć na siebie firmy motoryzacyjne. Na realizacji tych założeń zgadza się VW, jednak przeciwstawia się im BMW.

"Mówimy tu o znaczącym udziale w miliardzie (euro), który niemieccy producenci zobowiązali się przekazać na te modele" - mówił Scheuer.

W przypadku pojazdów dostawczych i vanów wykorzystywanych w handlu rząd dofinansowuje 80 proc. kosztu modyfikacji z wykorzystaniem SCR - podaje Reuters.

"Tworzymy ramy porozumienia, które pozwolą uniknąć wprowadzania zakazów wjazdu (do miast dla diesli), jednak oczekujemy, że przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego zaoferują program modernizacji i zakupów" - podkreślała minister środowiska Svenja Schulze.

"W mojej ocenie przemysł motoryzacyjny ma interes w odzyskaniu dobrego wizerunku diesli" - dodała.

Według oficjalnych danych w Niemczech jest 3,1 mln samochodów z silnikami Diesla Euro 4 i 5,7 mln egzemplarzy z Euro 5. W kraju zarejestrowanych jest 46,5 mln samochodów. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Niemieccy producenci podzieleni ws. modernizacji diesli