Niesłychanie tania przestrzeń

opublikowano: 25-07-2013, 00:00

Auto do floty: Dacia Logan MCV

Jesteś oszczędny, nie lubisz wydawać pieniędzy, ale musisz czymś jeździć? Co więcej, musisz czymś wozić towar do swojego sklepu? Kup Dacię. Płacisz tylko za samochód. Bez dopłat za wzornictwo, styl czy szyk. Ot, narzędzie. Dziś proponujemy maksymalnie budżetowe rozwiązanie na gaz. Ale nie zapomnieliśmy o bezpieczeństwie i komforcie.

Zobacz więcej

Dacia Logan (FOT. ARC)

Do Twojej floty wybraliśmy…

Dacię Logan MCV z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, pakietem wyposażenia Ambiance, fabryczną instalacją LPG. Proponujemy również dokupienie pakietu Komfort z radiem i klimatyzacją za 2900 zł. Cena naszej propozycji to 40 100 zł +2900 zł. Zatem trzeba przygotować 43 000 zł.

Najsłabszy silnik benzynowy (1,2) nie gwarantuje uniesień. Na gazie jest jeszcze gorzej. Ale jest tanio. Zarówno w serwisowaniu, jak i eksploatacji. Stawiamy na średni poziom wyposażania z dodatkowym pakietem (w jego skład wchodzi manualna klimatyzacja i radio z Bluetooth’em) bo wydaje nam się to bardziej opłacalne niż kupowanie z najwyższym Logana z najwyższym pakietem. Z pewnością dużo rozmawiasz przez telefon, więc z Bluetooth’em będzie bezpieczniej. A klimatyzacja? No cóż, my nie lubimy się pocić w korkach. Czterocylindrowy silnik benzynowy ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do bardziej zaawansowanej doładowanej jednostki trzycylindrowej i diesli. To bardzo prosta konstrukcja. W razie wojny z pewnością sobie poradzisz.

Miejsce

Bagażnik Dacii Logan MCV pomieści 573 litrów przy konfiguracji 5-osobowej. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1518 l.

Wyposażenie

Access

Zestaw podstawowy. Dostępny tylko z silnikiem benzynowym 1,2 (bez instalacji LPG). Cena 33 900 zł sugeruje, że poza samochodem na niewiele możemy liczyć. I rzeczywiście. Na pokładzie minimum wymagane przepisami i to, co w aucie jest konieczne: ABS, system kontroli trakcji i układ stabilizacji. Do tego wspomaganie układu kierowniczego i cztery poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne). Tylna kanapa dzielona i składana (1/3 – 2/3). Zderzaki w kolorze nadwozia, ale lusterka zewnętrzne i klamki już nie (czarny plastik). Zewnętrzne lusterka regulowane manualnie. We wnętrzu: gniazdo 12 V, otwarty schowek w górnej części deski rozdzielczej i przykrycie części bagażowej. Brak centralnego zamka, radia i elektrycznie otwieranych szyb. Ot, pakiet najbardziej podstawowy z możliwych. Auto się opiera na 15-calowych kołach stalowych z malutkimi tzw. centralnymi kołpakami. Koła zapasowego brak – jest zestaw naprawczy. Dopłata do pełnowymiarowego koła – 310 zł.

Ambiance

Ten pakiet można zamówić do Logana MCV ze wszystkimi silnikami poza najmocniejszym dieslem. Ceny od 36 600 zł. W zamian zestaw Access i nieco chromowanych wstawek wewnątrz, zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne serowanie szybami w przednich drzwiach, oświetlenie przestrzeni bagażowej i nieco inne, większe kołpaki (felgi takie same). Pojawia się też nieco więcej opcji dodatkowych.

Laureate

Wersja dostępna ze wszystkimi silnikami. Ceny od 41 600 zł (silnik 1,2 bez LPG). Jest to też jedyna opcja dla zdecydowanych na najmocniejszego – 90 konnego – diesla (51 900 zł). Na pokładzie pakiet Ambiance wzbogacony o nieco inny zestaw kolorów we wnętrzu, inny wzór kołpaków, relingi dachowe i boczne listwy ochronne. Pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości. Jest też komputer pokładowy, są światła przeciwmgłowe i boczne lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane. Fotel kierowcy i kolumna kierownicy z regulacją wysokości. Do tego manualna klimatyzacja i system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i pilotem sterowania przy kierownicy. Jest też więcej opcji dodatkowych.

Warto kupić, bo…

Przestronność to mocna strona Logana MCV. Bardzo przyzwoity stosunek jakości do ceny. Bardzo! Prosta konstrukcja = prosta obsługa.

Trzeba pamiętać, że…

Budżetowość marki to również braki w ergonomii. Pakiety podstawowe są ubogie. Jakoś trzeba było zbić cenę. No cóż. Brzydka jest.

 

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 43 000 zł (brutto) Na kredyt (rata miesięczna): 812,58 zł – mBank – (prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 6,48 proc.).

812,63 zł – MultiBank – rata miesięczna (prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 6,49 proc.).

846,41 zł – BNP Paribas – rata miesięczna (prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 8,74 proc.). Założenia kredytu: Kredyt w złotych na 48 miesięcy, raty równe, wpłata własna 20 proc. W leasingu (miesięczna rata): 675 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 5 proc. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 605 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 15 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

KIA Ceed SW 1,4 100 KM M59 900 złSkoda Octavia Combi 1,2 TSI 85 KM Active63 500 złFors Focus kombi 1.6 Duratec 85 KM Ambiente61 000 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzaju nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

 

Czy wiesz, że…

Po rozłożeniu tylnej kanapy do Dacii Logan MCV będziesz mógł zapakować przedmioty o długości… 2,4 m!

Silniki Diesla

1,5 dCI 75. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1750 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,6 s prędkość maksymalna 164 km/h spalanie: w mieście 4,3 l/100 km poza miastem 3,5 l/100 km

1,5 dCI 90. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd przednią oś.

poj. 1461 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 220 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,1 s prędkość maksymalna 173 km/h spalanie: w mieście 4,3 l/100 km poza miastem 3,5 l/100 km

Silniki benzynowe

1,2. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd przednią oś.

poj. 1149 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4250 obr./min) 107 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s prędkość maksymalna 162 km/h spalanie: w mieście 7,6 l/100 km poza miastem 4,9 l/100 km

1,2 LPG. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy. Instalacja LPG. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd przednią oś.

poj. 1149 ccm moc: na benzynie 75 KM na LPG 72 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4250 obr./min) 107 Nm na LPG (przy 4250 obr./min) 105 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s na LPG 15,1 s prędkość maksymalna 162 km/h na LPG 154 km/h spalanie: w mieście 7,7 l/100 km na LPG 9,8 l/100 km poza miastem 4,9 l/100 km na LPG 6,2 l/100 km

TCe 90. Trzycylindrowy, rzędowy, doładowany. 12-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd przednią oś.

poj. 898 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2500 obr./min) 135 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,1 s prędkość maksymalna 177 km/h spalanie: w mieście 6,4 l/100 km poza miastem 4,3 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu