Nokaut zmieni właściciela

Marcel Zatoński
15-04-2018, 22:00

HubStyle chce sprzedać grupie Sare właściciela m.in. porównywarki Nokaut.pl za 1,9 mln zł.

Apetyt na wiosnę jest znacznie mniejszy niż jesienią. W piątek na giełdę trafiły komunikaty spółek HubStyle i Sare o tym, że pierwsza udzieliła drugiej wyłączności negocjacyjnej na nabycie Sales Intelligence, spółki zależnej, która działa w segmencie performance marketingu, czyli dostarczania klientów sklepom internetowym. Jest ona m.in. właścicielem serwisów Nokaut. pl i Bazarek.pl.

PĘD DO PRZEJĘĆ:
Zobacz więcej

PĘD DO PRZEJĘĆ:

Sare, którego prezesem jest Dariusz Piekarski, w strategii ma zapisany rozwój poprzez akwizycje. W ubiegłym roku próbowało przejąć aktywa Gadu-Gadu, ale wycofało się po zbadaniu ksiąg spółki. Kupiło natomiast platformę MarketNews24, a teraz ostrzy sobie zęby na Sales Intelligence, znane z porównywarki Nokaut Fot. Marek Wiśniewski

Wyłączność obowiązuje do 30 kwietnia, do tego czasu Sare ma też zakończyć due diligence. Wstępne warunki już uzgodniono.„Wstępna kwota ewentualnej transakcji to 1,9 mln zł z możliwością powiększenia o earn-out, przy spełnieniu dodatkowych warunków” — głosi komunikat HubStyle.

1,9 mln zł za całe Sales Intelligence to mniej, niż HubStyle chciał pozyskać jesienią ubiegłego roku za 20 proc. akcji spółki, która miała wejść na NewConnect. Prowadzono wtedy ofertę publiczną, w której do kupienia były papiery nowej emisji, mające stanowić 20 proc. podwyższonego kapitału. HubStyle zamierzał sprzedać te papiery za maksymalnie 2,6 mln zł, co dawało wycenę całego Sales Intelligence na poziomie 13 mln zł, czyli prawie siedem razy wyższą niż obecnie.

HubStyle debiutował na GPW w 2012 r. jako Nokaut.pl, a jego głównym biznesem było wtedy prowadzenie jednej z najpopularniejszych porównywarek cen w e-sklepach. Z oferty publicznej zebrano wtedy 31 mln zł. Biznes szybko zaczął jednak kuleć po tym, jak zmiana algorytmów Google’e wpłynęła na obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dla Sare jest to kolejna próba kupna internetowej marki, która lata świetności ma za sobą. W ubiegłym roku znana przede wszystkim z e-mail marketingu spółka chciała kupić aktywa Gadu-Gadu, ale po badaniu ksiąg niegdyś najpopularniejszego w kraju komunikatora wycofała się z transakcji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Handel / Nokaut zmieni właściciela