Novogratz: bitcoin dojdzie do 100 tys. USD

Tadeusz Stasiujk, Bloomberg
opublikowano: 09-02-2021, 16:17

Zdaniem Michaela Novogratza, założyciela firmy inwestycyjnej Galaxy Digital, wartość bitcoina jeszcze do końca br. może osiągnąć pułap 100 tys. USD. Aprecjacja napędzana jest rosnącym dostępem i akceptacją tej kryptowaluty.

Michael Novogratz
Michael Novogratz
fot. Bloomberg

W miniony poniedziałek (8 stycznia) notowania najpopularniejszej waluty wirtualnej ustanowiły nowy rekord na poziomie 44795 USD. Bitcoin więc zdecydowanie przebił prognozę Novogratza z listopada 2017 r., że osiągnie on do końca 2018 r. poziom 40 tys. dolarów. Co prawda, z lekkim, bo nieco ponad dwuletnim poślizgiem, ale projekcja została przez kryptowalutę zrealizowana.

Otwieranie się rynków i coraz szersza akceptacja bitcoina to czynniki, które będą napędzały wzrost jego wartości. Jestem przekonany, że do końca roku jest szansa na co najmniej podwojenie jego obecnej wartości. Szczególnie, że do tej kryptowaluty przekonują się kolejne firmy – powiedział Novogratz.

Najnowszy rajd na bitcoinie był m.in. zasługą koncernu Tesla, znanego producenta samochodów elektrycznych, który poinformował o zakupie tokenów bitcoinowych za 1,5 mld USD. Dodatkowo koncern za którym stoi Elon Musk, będący orędownikiem bitcoina, zapowiedział, że umożliwi klientom zakup aut przy użyciu tej wirtualnej monety.

Novogratz podkreślił, że bitcoin stał się dla firm atrakcyjnym instrumentem do lokowania nadwyżek kapitału, który może być zabezpieczeniem przed inflacją lub osłabieniem dolara.

Problemem jest tylko silna podatność na wahania, jak choćby w styczniu, kiedy to w zaledwie dwie sesje wartość bitcoina spadła aż 25 proc. Zdaniem inwestora, ten czynnik ryzyka powinien ulegać poprawie. Zaznacza, że ogromny udział w promocji kryptowalut mają młodzi ludzie.

Jedną z rzeczy, która łączy bitcoina, Teslę i akcje spółek z segmentu energii słonecznej oraz inwestowanie w ESG (Environmental, Social and Corporate Governance – środowisko, społeczna odpowiedzialność i ład korporacyjny) to milenialsi i pokolenie Z, młodzi ludzie kupują w przyszłość i widzą kryptowaluty - bitcoin i innych konkurentów - jako swoje waluty, coś zupełnie normalnego – wyjaśnił Novogratz.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane