Nowa praca prosto z aplikacji

opublikowano: 15-02-2018, 15:15
aktualizacja: 15-02-2018, 15:17

Jak pozyskać do firmy najlepszego na rynku specjalistę? Tradycyjne metody rekrutacyjne mogą już nie wystarczyć.

Zmieniające się formuły komunikacji w społeczeństwie przekładają się bezpośrednio na wiele sektorów gospodarczych, m.in. HR, tym bardziej, że era zamieszczania ogłoszeń o pracę w papierowych wydaniach lokalnych gazet dawno już przeminęła. Aby skutecznie dotrzeć do kandydatów, rekruterzy muszą szukać nowych kanałów dotarcia i posiłkować się technologicznymi nowinkami.  

Testowanie nowych metod bywa jednak czasochłonne – HR-owcy przebadani przez GoldenLine przewidują więc, że procesy rekrutacyjne w bieżącym roku mogą się okazać dłuższe (64 proc. wskazań) i bardziej kosztowne (51 proc.). niż w 2017 r. Zdaniem ankietowanych wzrośnie jednak liczba planowanych w firmach rekrutacji.  

Z analizy tej wynika również, że rekruterzy – ponad 75 proc. badanych – będą częściej posiłkować się metodą direct serach (bezpośrednie wyszukiwanie), zwłaszcza w przypadku kandydatów na stanowiska managerskie i specjalistyczne. Deklaracje HR-owców wskazują ponadto, że przed kontaktem z potencjalnymi pracownikami częściej niż dotychczas będą oni sprawdzać ich profile w serwisach rekrutacyjnych i w mediach społeczościowych. Rekruterzy planują też zwiększenie nakładów na działania z zakresu employer brandingu, czyli budowania marki pracodawcy jako atrakcyjnego miejsca zatrudnienia (deklaracja ponad połowy badanych). 

A inne metody? Z wcześniejszych badań Manpower, publikowanych w 2017 r., wynika, że 52 proc. kandydatów chętnie odpowiadałaby na ogłoszenia o pracę poprzez dedykowane temu aplikacje mobilne. Podejście do rozmów o pracę w formule wideokonferencji bywa natomiast różne – w ujęciu międzynarodowym przychylnych takiej formie komunikacji w procesie rekrutacyjnym jest 8 proc. badanych. 52 proc. osób aktywnie i 30 proc. biernie poszukujących pracy preferuje otrzymywanie e-maili od rekruterów raz na tydzień lub częściej. Jednak automatyczne mailingi od pracodawców, zwłaszcza nieumiejętnie przygotowane, mogą podważać ich wiarygodność i psuć wizerunek firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nowa praca prosto z aplikacji