Nowa runda wydarzeń dla firm podczas EXPO

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2015-08-23 22:00

Po wakacjach w ramach wystawy światowej w Mediolanie startują misje gospodarcze, konferencje i giełdy B2B dla polskich firm.

Letnie miesiące w polskim pawilonie w stolicy Lombardii upływają pod znakiem Tygodni Regionów. Swoje atuty podczas światowej wystawy EXPO przedstawi łącznie dziewięć województw. Prezentacje przybliżają zwiedzającym specyfikę poszczególnych regionów, jednocześnie promując produkty i firmy. Ale wraz z końcem wakacji pawilon wraca do wiosennej konwencji — i rusza z kolejną rundą wydarzeń skierowanych dla przedsiębiorców ze wszystkich województw.

— Będą misje gospodarcze, konferencje i giełdy kooperacyjne dla przedsiębiorców. Podczas międzynarodowych targów zorganizujemy polskie stoiska, na których będą mogły promować się rodzime firmy. Nie zabraknie też bezpośrednich spotkań biznesowych. Chcemy w ten sposób zwiększyć szanse firm na znalezienie włoskich kontrahentów zainteresowanych współpracą — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Z misją do Włoch

Wydarzenia będą skierowane m.in. do przedsiębiorców z sektora rolno-spożywczego, energetycznego i life sciences. Celem pierwszej misji gospodarczej dla polskich firm będzie udział w międzynarodowych targach żywności organicznej i produktów naturalnych Sana w Bolonii (od 12 do 15 września). PARP zorganizuje tu polskie stoisko narodowe. Sana to jedna z największych na świecie imprez targowych w tym sektorze.

Udział w targach dla polskich firm jest bezpłatny, jednak uczestnicy z własnej kieszeni pokrywają koszty podróży i zakwaterowania. Takie zasady finansowania obowiązują też przy innych wydarzeniach organizowanych dla firm podczas EXPO. Przedsiębiorcy handlujący owocami i warzywami już ostrzą zęby na międzynarodowe branżowe targi Macfrut, które od 23 do 25 września odbędą się w Rimini.

Tu również jest możliwość promocji na stoisku narodowym. Firmy będą mogły zaprezentować swoją ofertę podczas seminarium poświęconego polskiej branży spożywczej. W programie są też spotkania B2B. Z kolejnej misji będą mogli skorzystać producencimaszyn i urządzeń dla sektora rolno-spożywczego. Międzynarodowe targi Agrilevante przeznaczone dla tych firm odbędą się 15-18 października w Bari. To jedno z największych wydarzeń branżowych — w ubiegłym roku zgromadziło 290 wystawców i blisko 50 tys. zwiedzających.

Na forum i giełdzie

Konferencje podczas EXPO są poświęcone promocji polsko-włoskich relacji gospodarczych, rodzimych technologii rolniczych i produkcji żywności. I tak 14 września w Mediolanie odbędzie się forum „Polska — nowe możliwościbiznesowe dla włoskich przedsiębiorców”. Natomiast na 19 października została zaplanowana konferencja dotycząca wkładu Polski w zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego na świecie.

Przedsiębiorcy czekają też na giełdy kooperacyjne, które dają im możliwość bezpośrednich spotkań B2B. We wrześniu w stolicy Lombardii odbędą się tego typu wydarzenia, podczas których będzie można znaleźć kontrahentów m.in. z krajów Afryki Subsaharyjskiej i Południowo-Wschodniej Azji. W programie są też giełdy dotyczące turystyki kulinarnej oraz współpracy z obszaru biotechnologii.