Nowe dziecko twórcy Twittera

Evan Williams dał światu serwisy Blogger i Twitter. Teraz próbuje zaciekawić internautów nowym pomysłem

Evan Williams znany jest jako współtwórca serwisu blogowego Blogger, którego w 2003 r. sprzedał Google’owi, gigantowi internetowemuw. Nie było to jednak ostatnie słowo w karierze przedsiębiorcy, bo kilka lat później uczestniczył w powstawaniu Twittera, jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, wymienianego jednym tchem razem z Facebookiem. Evan Williams pomógł więc zmienić sposób pisania w internecie, a teraz za pomocą nowego start-upu Medium chce pokazać, jak będziemy pisali w przyszłości. Trudno jednoznacznie opisać start-up. Umieszczane są tam zarówno długie, jak i krótkie wpisy, przygotowywane przez amatorów, ale także opłacanych profesjonalistów. Serwis ma niezwykle prostą i czystą stylistykę. Evan Williams twierdzi, że sposób, w jaki media się zmieniają, nie sprzyja tworzeniu lepiej poinformowanego społeczeństwa. Medium zamierza więc zachować równowagę pomiędzy starym sposobem publikowania, gdzie decydującą rolę odgrywają profesjonalni redaktorzy, a nowym, w którym każdy może coś opublikować w internecie. Portal nie daje możliwości komentowania na końcu postów. Zamiast tego czytelnicy mogą pozostawiać notatki przywiązane do konkretnych słów lub fraz, a sami autorzy decydują, czy będą one upublicznione. Według twórcy portalu, dzięki temu pojawią się bardziej konstruktywne teksty. Medium rozpoczęło działalność w 2012 r. i początkowo korzystała z niego niewielka grupa osób. Teraz ma już 13 mln odwiedzających miesięcznie, a niedługo ma się pojawić aplikacja na iPhone’a, dzięki której będzie można czytać posty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane