Jak wskazują wyniki analizy „Nowoczesne IT w MSP”, przeprowadzonej przez Ipsos MORI dla Microsoft, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce dostrzegają zalety nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. Zdaniem 38 proc. przedstawicieli firm, nowe technologie zapewniają lepszą obsługę klienta, zwiększają też satysfakcję konsumentów (wskazało na to 28 proc. respondentów). A na pytanie, w jaki sposób nowe technologie podnoszą skuteczność biznesu, 40 proc. respondentów odpowiedziało, że „lepiej łączą z klientem”. Wśród najczęstszych odpowiedzi pojawiły się też: redukcja kosztów (34 proc. wskazań), zapewnienie wzrostu firmy (28 proc.) i „umożliwienie pracownikom elastycznej pracy z dowolnego miejsca” (20 proc.).

Z ankiety wynika też, że nowoczesne rozwiązania technologiczne mogę poprawić produktywność pracowników (31 proc.). Pozytywnie wpływają również na wymianę wiedzy w firmie oraz komunikację wewnętrzną – zdaniem 37 proc. badanych, podnoszą jej efektywność.
- Technologia uwalnia nowe możliwości pracowników. Nie tylko sprawia, że są bardziej skuteczni w wykonywaniu swoich zadań, ale również zwiększa ich zaangażowanie. Dzięki zastosowaniu rozwiązań, które pozwalają sprawnie realizować zadania, te służbowe, ale również te prywatne zyskują większą elastyczność, co pozwala im częściej pracować bezpośrednio u klienta – wyjaśnia Tomasz Dorf, dyrektor działu małych i średnich przedsiębiorstw w polskim oddziale Microsoft.
Jego zdaniem, wiele polskich firm z sektora MSP już przekonało się do wdrażania nowych rozwiązań, także technologii chmurowych.