Działająca na rynku od 2021 r. spółka Falcon Investment Management (Falcon IM) to inwestor i deweloper parków handlowych posiadający oprócz niedawno otwartego Pasażu Golubsko-Dobrzyńskiego Stary Dworzec w Bolesławcu. Oba parki handlowe są już skomercjalizowane.

– Wchodzimy na rynek z jasno sprecyzowanymi celami. Chcemy stworzyć sieć parków handlowych, w skład której wejdą tzw. power centers, czyli obiekty dominujące w danym rejonie. Kupujemy i budujemy dla siebie w długim horyzoncie czasowym, co oznacza, że przykładamy dużą wagę do jakości naszego portfela – mówi Piotr Piechocki, założyciel i prezes spółki Falcon IM.
Obecnie spółka ma zabezpieczonych 12 projektów w różnych fazach realizacji, a wśród nich jeden buduje samodzielnie jako deweloper. Do partnerów biznesowych spółki Falcon IM należą m.in. TUF RE, BOIG czy Acteeum Central Europe.
– Interesują nas projekty o powierzchni od ok. 4 tys. m kw. powierzchni najmu i grunty w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców lub sypialniach największych aglomeracji. Celem na najbliższe miesiące jest zabezpieczenie kolejnych nieruchomości – podkreśla Tomasz Pawilonis, dyrektor ds. rozwoju spółki Falcon IM.
Parki handlowe to obecnie najbardziej atrakcyjne dla inwestorów nieruchomości w segmencie handlowym. Według firmy doradczej Walter Herz, łączna kwota transakcji inwestycyjnych w segmencie handlowym osiągnęła w 2021 r. poziom 760 mln EUR, a pierwszy kwartał 2022 r. już przyniósł transakcje warte prawie 700 mln EUR.
– Grupa inwestorów decydujących się na budowę retail parków sukcesywnie rośnie, a firmy specjalizujące się w tego typu realizacjach intensyfikują działania i zapowiadają kolejne projekty w coraz mniejszych miejscowościach. Najwięksi gracze gromadzą grunty i planują ekspansję. W niektórych przypadkach w perspektywie pięcioletniej chcą dwukrotnie zwiększyć portfel inwestycyjny. Do inwestowania w parki handlowe zachęca rentowność projektów. Stopy kapitalizacji sięgają 7 proc. przy pełnym bezpieczeństwie inwestycji, które zapewniają długoterminowe umowy najmu zawierane z popularnymi na rynku firmami sieciowymi – mówi Bartłomiej Zagrodnik, partner zarządzający w Walter Herz.