Nowy Styl będzie nr 1 we Francji

opublikowano: 13-05-2019, 13:49

Grupa przejmie za 0,5 mln EUR akcje upadłego producenta mebli biurowych. Zapewni mu 10 mln EUR z opcją na więcej.

Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl
Zobacz więcej

Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl ARC

W piątek francuski sąd gospodarczy w Nanterre wybrał ofertę Grupy Nowy Styl na inwestora spółki Majencia. Polacy przejmą fabryki spółki w upadłości w Noyon i Bressuire, a także zatrudnią większość załogi – 266 osób z 312 obecnie (w 2018 r. ponad 400).
- Za pół miliona euro kupujemy aktywa francuskiego producenta. Następnie, aby dać Majencii nowe życie, stworzymy podmiot Nowy Styl-Majencia o kapitale 10 mln EUR oraz zapewnimy finansowanie dłużne na poziomie 9,5 mln EUR. Według naszych obliczeń to kwoty, które pozwolą Majencii na powrót na pozycję rynkowego lidera. Chcemy też utrzymać możliwie wiele stanowisk pracy, ale adekwatnie do obecnej skali działania firmy we Francji – mówi Rafał Chwast, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy Nowy Styl.
Vincent Gruau, właściciel i prezes Majencii, pozostanie w strukturach nowej spółki.
Spółka przez lata była nr 1 na francuskim rynku mebli biurowych. Jeszcze w 2017 r. miała 112 mln EUR sprzedaży, która w ubiegłym roku spadła do 95 mln EUR. Od kilku lat zmagała się z problemami finansowymi i pod koniec ubiegłego roku zastosowano wobec niej postępowanie upadłościowe. Mimo restrukturyzacji od kwietnia znalazła się w stanie upadłości, a syndyk poszukiwał nowych właścicieli. Ofertę złożyła Grupa Nowy Styl. Oferty złożyły też francuskie spółki: Vinco, działająca w sektorze metalowych regałów dla biura i domu, oraz Mobi Decor, która przejmuje firmy w trudnej sytuacji.
- Dlatego pojawiały się argumenty, że spółka powinna zostać we francuskich rękach. Przekonaliśmy jednak do siebie tym, że będzie dużo synergii. Spółka potrzebuje nowych produktów i nowych klientów, a wielu naszych klientów prowadzi działalność we Francji – mówi Rafał Chwast.
Grupa Nowy Styl zamierza uzupełnić ofertę francuskiej spółki.
- Do tej pory jedną czwartą sprzedaży Majencii we Francji stanowiły produkty kupowane od innych producentów. Sądzę, że teraz zapełnimy tę lukę własnymi rozwiązaniami – mówi Roman Przybylski, członek zarządu i dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl.
W planie rozwoju Majencii znalazły się też m.in. podniesienie efektywności logistyki, organizacji produkcji i procesów wdrożeniowych nowych produktów. Wiele komponentów, w które dotychczas zaopatrywano się u dostawców zewnętrznych, Nowy Styl–Majencia będzie taniej kupować we własnych zakładach, głównie w Polsce.
To kolejna zachodnioeuropejska akwizycja Grupy Nowy Styl, która w tym roku przejęła niemiecką firmę Kusch+Co, w 2015 r. szwajcarską Sitag, w 2013 r. działającą w Niemczech i Holandii spółkę Rohde & Grahl, a w 2011 r. niemiecką markę Grammer Office.
- We Francji jesteśmy obecni od niemal 20 lat, ale przejmując Majencię osiągniemy pozycję numer jeden w kraju, który obok Niemiec jest głównym rynkiem europejskim – mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu