Blue Media lada chwila uruchomią nową formę płatności dla sklepów internetowych. E-pobranie ma być sposobem na połączenie ekspresowych płatności online z gwarancją otrzymania przesyłki.
— Zakupy za pobraniem to najczęściej wybierany przez klientów, a jednocześnie nieprzystający do współczesnych realiów sposób płatności w polskim internecie. Klienci chcą mieć pewność otrzymania przesyłki, ale też płacić bezgotówkowo — twierdzi Tomasz Gasiński, business development director w Blue Mediach. Jak działa e-pobranie? Klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera e-pobranie jako metodę płatności. Następnie wpłaca pieniądze, które trafiają na konto Blue Mediów, operatora usługi. Po doręczeniu przesyłki przez kuriera pieniądze natychmiast trafią na konto e-sklepu. Jeżeli paczka nie dotrze do klienta w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie automatycznie anulowane, a pieniądzewrócą na konto klienta. Do realizacji płatności wykorzystywany jest opracowany przez Blue Media system przelewów ekspresowych BlueCash. Pieniądze mają trafiać na konto sprzedawcy w ciągu kilkunastu sekund od chwili doręczenia przesyłki przez kuriera. Wdrożenie e-pobrania jest dla e-sklepów bezpłatne, Blue Media nie pobierają też prowizji za obsługę transakcji. Ponadto system umożliwia skorzystanie z nieoprocentowanego kredytu płatniczego z terminem spłaty do 17 dni, który będzie dostępny tylko dla odpowiednio zweryfikowanych klientów.