Od 20 lat dla biznesu w Polsce

MK
opublikowano: 2011-12-01 11:21

IBM to jedna z najstarszych firm informatycznych na świecie. W 2011 roku koncern obchodzi stulecie istnienia i 20-lecie działalności w Polsce.

W ciągu minionych dwóch dekad IBM uruchomił w Polsce wiele specjalistycznych ośrodków zajmujących się rozwojem technologii i obsługą klientów oraz centra usługowe. Ofertę kieruje zarówno do dużych korporacji (często z międzynarodowym rodowodem), jak i do podmiotów z sektora MŚP. Spółka aktywnie współpracuje też z uczelniami wyższymi w kraju.

Przez lata oferta IBM systematycznie się poszerzyła - od sprzętu komputerowego, poprzez aplikacje biznesowe, po usługi doradztwa biznesowego oraz IT, w tym outsourcingu.

Rynki, na których operuje IBM, podzielone zostały na kraje rozwinięte i rynki szybkiego wzrostu. Do tych drugich zaliczono m.in. Polskę. Rynki te są najbardziej perspektywiczne z punktu widzenia rozwoju IBM. Do 2015 roku stanowić mają 30 proc. przychodów przedsiębiorstwa w podziale geograficznym.

Dwie dekady rozwoju, wyzwań i sukcesów

W ramach IBM Polska istnieje kilka ośrodków świadczących specjalistyczne usługi wspierające działalność firmy w Polsce i na świecie. W Warszawie w 1996 roku rozpoczęło działalność Centrum Edukacyjne IBM, a w 2000 roku powstało jedno
z pierwszych w Polsce Centrów Obliczeniowych (Data Center) na potrzeby świadczenia usług outsourcingowych. Od 2003 roku działa IBM Innovation Center, którego podstawowym zadaniem jest wspieranie rozwoju aplikacji dla produktów IBM.

W Krakowie powstał ośrodek świadczący usługi outsourcingu procesów biznesowych - Business Transformation Outsourcing (BTO), a w grudniu 2005 roku swoją działalność zainaugurowało Laboratorium Oprogramowania IBM. Jest to pierwsze tego typu centrum w Europie Środkowo-Wschodniej. Do głównych zadań centrum należy projektowanie i implementowanie produktów software'owych. Krakowskie laboratorium dołączyło do sieci 40 placówek programistycznych IBM zajmujących się rozwojem najbardziej innowacyjnych produktów firmy.

Przy wrocławskim oddziale firmy działa Centrum Tłumaczeniowe IBM. W marcu 2009 roku IBM otworzył również Regionalne Centrum Kompetencyjno-Wdrożeniowe w Gdańsku. To pierwsze tego typu centrum usług biznesowych IBM w Polsce i trzecie w naszym regionie Europy. Mając dostęp do wysoko wykwalifikowanych i świetnie wyedukowanych pracowników nowe Centrum Kompetencyjno-Wdrożeniowe IBM w Gdańsku wspiera firmy w zakresie konsultingu oraz usług aplikacyjnych. W ubiegłym roku IBM ogłosił nawiązanie współpracy z Wrocławskim Centrum Badań EIT+ w zakresie badań naukowych, wymiany wiedzy, edukacji absolwentów i rozwoju technologii oraz otworzył Centrum Dostarczania Usług IT we Wrocławiu.