Od dystrybutora do producenta

Partnerem publikacji jest Afore Polska
opublikowano: 17-12-2021, 16:09

Dynamiczny rozwój fotowoltaiki w Polsce sprzyjał Afore Polska. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się programy wsparcia „Mój prąd” i „Czyste powietrze", podejście do biznesu oparte na trzech filarach: wiarygodności, stabilności i kompleksowości oraz realnym wpływie na produkcję.

Decydujące wsparcie:Kluczem do sukcesu firmy, na który pracuje cały zespół, okazała się decyzja o uruchomieniu serwisów: stacjonarnego i mobilnego dla polskich klientów.
Decydujące wsparcie:Kluczem do sukcesu firmy, na który pracuje cały zespół, okazała się decyzja o uruchomieniu serwisów: stacjonarnego i mobilnego dla polskich klientów.

Firma powstała w 2016 r., skupiając się na branżach energii odnawialnej i motoryzacyjnej. Z czasem doszło do wyodrębnienia dwóch sekcji biznesu: Afore Polska (zajmującej się fotowoltaiką) oraz Sunrich/Sekureco Polska (oferującej układy hamulcowe i zawieszenia). Jednostki działają pod tą samą nazwą (Afore Polska sp. z o.o.). Łączy je także wizja, strategia biznesowa oraz normy etyczne.

Gorlicka spółka to przedstawiciel Afore New Energy Technology, co daje możliwości niedostępne tradycyjnym importerom. Korzysta z technologicznego i inżynieryjnego dorobku firmy z Szanghaju, mającej dziesięcioletnie doświadczenie. Był to najważniejszy impuls do nawiązania ścisłej współpracy i utworzenia reprezentacji.

Cały rok 2016 poświęcono na kształcenie zespołu oraz przygotowanie produktów, gdyż właścicielom zależało na budowie przedsiębiorstwa wiarygodnego i stabilnego, chcąc w ten sposób wyróżnić się wśród dystrybutorów fotowoltaicznych artykułów. Stąd też dbałość nie tylko o sprzedaż, ale też o działania gwarancyjne, pogwarancyjne, serwis i technologię.

Kolejne lata przyniosły wzrost sprzedaży inwerterów, czyniąc firmę znacznym udziałowcem rynku, ale także nowości, które zapewniają prawidłową pracę instalacji fotowoltaicznych: optymalizatory GNE, zabezpieczenie AC/DC, systemy magazynowania energii. Uruchomiono także produkcję konstrukcji wolnostojących i systemów balastowych pod moduły.

– Postawiliśmy pierwszy, nieśmiały krok na drodze „od dystrybutora do producenta”, co z czasem stało się naszym długofalowym celem – mówi prezes Tomasz Barszcz, prezes spółki.

Korzystając z doświadczeń, uskrzydleni sukcesem i przepełnieni ambicją zdecydowali się na własną markę. Tak powstała SOLA.

– Początkowo oferowała moduły fotowoltaiczne, produkowane pod nasze zamówienie na tej samej linii, z której pochodzą moduły sklasyfikowane w rankingu TIER 1. Obecnie SOLA stawia kolejny krok. Międzynarodowy zespół, zakwaterowany w naszej siedzibie, produkuje pompy ciepła oraz stacje ładowania pojazdów elektrycznych, które zadebiutowały na rynku w 2021 r. Zarówno pompy, jak i stacje od początku do końca przygotowywane są przez nasz zespół. Zostaliśmy producentem sprzętu elektronicznego i to napawa nas największą dumą – podkreśla prezes.

Firma zatrudnia ponad 70 pracowników. Pierwszy skład, który zakładał biznes pięć lat temu, liczył sześć osób.

Klientami Afore Polska są firmy związane z zieloną energią. Model biznesowy opiera się na współpracy w segmencie B2B, a więc firm związanych z fotowoltaiką (instalatorzy, dystrybutorzy) i jest to zasada, od której nie ma żadnych odstępstw.

Firma utworzyła Akademię Afore – miejsce w sieci dla fotowoltaicznych laików, którzy stawiają pierwsze kroki. Unikając terminologii technicznej, tłumaczą podstawy przy wykorzystaniu prostych słów oraz materiałów wideo. Organizują też szkolenia mobilne oraz stacjonarne dla swoich klientów. Odbywają się bardzo często, dlatego zainwestowali w budowę profesjonalnego showroomu.

– Z pewnością wyróżnia nas realny wpływ na proces produkcji. Nie jesteśmy biernym importerem, lecz równorzędnym partnerem, aktywnie uczestniczącym w rozwoju produktu. Jako przykład można wymienić wdrożenie autorskiego pomysłu polskiego oddziału Afore, czyli monitoringu Spektor – zaznacza Tomasz Barszcz.

Jest to system monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej, dostępny w formie aplikacji, który gwarantuje utrzymanie wszystkich danych prosumenta na europejskich serwerach.

Należy również wspomnieć o równolegle rozwijających się markach motoryzacyjnych – Sunrich i Sekureco. Zaczynając w 2016 r. jako dystrybutor klocków hamulcowych, firma z każdym kolejnym miesiącem rozszerzała ofertę. Rok później wprowadzono tarcze hamulcowe wykonane w pionierskiej technologii Geomet360, co było pierwszym zwiastunem producenckich ambicji firmy.

W 2019 r. pojawiła się pierwsza, w pełni własna marka – Sekureco, która specjalizuje się w produkcji układów zawieszenia pojazdów osobowych.

Po kilku latach marki Sunrich i Sekureco stały się powszechnie kojarzonym i uznanym dostawcą na rynku automotive, pozyskując około 300 klientów biznesowych w kraju i za granicą – we Włoszech, Czechach, na Słowacji, w Anglii, Rumunii i krajach byłej Jugosławii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane