Ogrodnictwo rozkwita w sieci

opublikowano: 17-06-2019, 22:00

Asortyment z kategorii dom i ogród coraz lepiej sprzedaje się przez internet. W ciągu roku sprzedaż wzrosła o 34 proc.

Właściciele sklepów internetowych oferujących sprzęt do domu i ogrodu mają coraz więcej pracy — wynika z analizy spółki Shoper, dostawcy oprogramowania e-commerce. Sprzedaż, którą notują takie sklepy, jest obecnie o 29 proc. wyższa niż w zimowych miesiącach. Natomiast w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem wzrosła o 34 proc.

Co ciekawe, e-sklepów z tej branży od kilku lat jest w Polsce najwięcej — aż 23 proc. sprzedawcówdziałających na platformie Shoper oferuje asortyment z kategorii dom i ogród. Drugą najliczniejszą grupę stanowią ubrania (18 proc.), a na kolejnych miejscach znalazły się zdrowie i uroda (13 proc.), dzieci (9 proc.) oraz sport i podróże (7 proc.).

— Kategoria dom i ogród prowadzi w naszych zestawieniach po części dlatego, że to bardzo pojemna kategoria. Obejmuje ona sklepy z wyposażeniem wnętrz, sprzętem ogrodniczym, produktami związanymi z remontem, a także akcesoriami dla zwierząt — tłumaczy Dominik Cisoń, ekspert ds. sukcesu klienta w Shoperze.

Jego zdaniem jest to jednocześnie kategoria bardzo pasująca do polskiego społeczeństwa. W ostatnich dekadach szybko się bogacimy, przeprowadzamy się do większych mieszkań i domów lub co kilka lat na nowo aranżujemy wnętrza i ogrody, aby pasowały do naszego statusu i aktualnej mody.

— Jednocześnie wciąż lubimy to robić tanio i oryginalnie, więc chętnie kupujemy w internecie — przekonuje Dominik Cisoń.

Między styczniem a majem tego roku liczba transakcji w sklepach z kategorii dom i ogród działających na oprogramowaniu Shoper zwiększyła się o ponad 40 proc., a wstępne wyniki z czerwca wskazują, że tendencja ta się utrzyma. Dla sklepu z tej branży wynik z maja 2019 r. był średnio o 29 proc. lepszy od styczniowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu