Ogromny kontrakt Olsztyna

AR
opublikowano: 03-01-2016, 22:00

Ratusz ogłosił przetarg na przebudowę ulicy, która połączy miasto z obwodnicą. Szacowana wartość przedsięwzięcia to 400 mln zł.

Tuż przed Nowym Rokiem olsztyński samorząd ogłosił przetarg na budowę kilku odcinków ulicy Towarowej, która w przyszłości ma się łączyć z południową obwodnicą miasta.

— Jest to jedna z priorytetowych inwestycji miasta — informuje Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Społecznego Urzędu Miasta w Olsztynie.

Dodaje, że rozbudowa ulicy, położonej 5 km od centrum, to wstęp do kolejnych inwestycji związanych z powstawaniem obwodnicy miasta. Towarowa będzie pełniła funkcję trasy wylotowej w kierunku wschodnim.

Obwodnicę buduje Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zakończyła się już realizacja pierwszego odcinka. Niedawno wyłoniono wykonawcę drugiego — został nim Budimex. Cała trasa ma być gotowa do 2018 r.

— Nowa ulica Towarowa będzie oddana do użytku tym samym czasie co obwodnica — zapowiada Patryk Pulikowski. Ratusz zakłada, że realizacja przedsięwzięcia potrwa 27 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

— Na budowę ul. Towarowej ogłosiliśmy przetarg ograniczony. Wybraliśmy taką formułę, gdyż jest to zamówienie prestiżowe, o dużej wartości. W prekwalifikacji na podstawie ogłoszenia wykonawcy będą składali wniosek o dopuszczenie do przetargu, a my zaprosimy sześciu najlepszych, czyli mających największe doświadczenie, odpowiednipotencjał i zdolności finansowe do realizacji takiej inwestycji, by złożyli oferty — wyjaśnia Patryk Pulikowski.

Termin składania ofert/wniosków miasto wyznaczyło na 28 stycznia 2016 r. Nie wiadomo, jak długo potrwa wyłanianie wykonawcy.

— Przetarg ograniczony to jeden z najdłuższych trybów postępowania w zamówieniach publicznych. Mam jednak nadzieję, że w ciągu pół roku zamkniemy sprawę — mówi Barbara Tulibacka z Wydziału Zamówień Publicznych olsztyńskiego ratusza.

Przebudowa ul. Towarowej ma być sfinansowana z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Miasto przewiduje, że dotacja pokryje 85 proc. jej kosztów kwalifikowanych. Olsztyn jest jednym z najmniej zadłużonych miast w Polsce.

Mimo około 170-milionowych wydatków na inwestycje zaplanowanych na 2016 r. w kasie i tak pozostanie nadwyżka.

— Nie planujemy kredytów na realizację ulicy Towarowej. Wkład własny zostanie sfinansowany z miejskiego budżetu — mówi Patryk Pulikowski. Olsztyn nie zwalnia tempa inwestycji w poprawę komunikacji. Półtora tygodnia przed ogłoszeniem przetargu na przebudowę ul. Towarowej, do miasta wróciły po 50 latach tramwaje.

„Była to najdroższa inwestycja komunalna w historii miasta” — pisał o niej prezydent Piotr Grzymowicz. Budowa trzech tras tramwajowych pochłonęła 497 mln zł, z czego większość pochodziła z funduszy unijnych. Rozbudowa ulic w związku z nową obwodnicą to koszt 400 mln zł netto (wraz z zamówieniami uzupełniającymi). © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu