Ireneusz Anoszczenko
dyrektor sprzedaży i marketingu ADP Polska (outsourcing kadrowo-płacowy)
W Belgii z outsourcingu kadro-wo-płacowego korzysta niemal 80 proc. firm, a we Francji około 40 proc. W Polsce, wyłączając firmy kilkuosobowe, tylko około 5 proc. przedsiębiorstw. Ale rośnie zainteresowanie tymi usługami także małych i średnich firm.
Przedsiębiorstwa, które zleciły te procesy wyspecjalizowanym dostawcom, w krótkim czasie odnotowują obniżenie kosztów. Z naszych obserwacji wynika, że na polskim rynku te oszczędności wynoszą 15-25 proc. Na podstawie badania firmy Gartner z 2007 r. i naszych doświadczeń mogę powiedzieć, że inne istotne korzyści z outsourcingu kadrowo-płacowego to usprawnienie procesów w firmie i możliwość skupienia się na głównej działalności. Li- czy się też ograniczenie ryzyka związanego z błędami w naliczaniu płac i przeniesienie odpowiedzialności za nie na firmę zewnętrzną. Outsourcing pomaga nie tylko w czasie koniunktury, ale przede wszystkim wtedy, gdy każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy. Pozwala również na standaryzację procesów.