Okno z widokiem na XXI wiek

Barbara Warpechowska
opublikowano: 09-01-2007, 00:00

Działają od pięciu lat. Mogą pochwalić się 479-procentową dynamiką obrotów.

— Po kilku latach pracy w firmach związanych z branżą okienną pomyśleliśmy o utworzeniu własnej. Chcieliśmy zrobić coś nowego, pod czym z dumą będziemy mogli się podpisać — tłumaczy Kryspin Baran, wiceprezes firmy Aluron.

W 2002 r. razem z Marcinem Liwochem i Dariuszem Kisterem założyli spółkę. Wpakowali w nią zarobione i pożyczone pieniądze. Wolną halę liczącą 5,5 tys. mkw. znaleźli w Hucie Zawiercie. Tutaj uruchomili wytwarzanie pierwszego produktu — okapnika.

— To nie był trudny produkt. Ale udoskonalenia i nowoczesne wzornictwo sprawiły, że bardzo dobrze się sprzedawał — wyjaśnia Kryspin Baran.

Złoty medal na Budmie

Firma poszerzała asortyment. Hitem okazał się system aluminiowo-drewniany, który pozwala producentom okien łączyć dwa materiały. Powstają okna ciepłe i przyjazne od wewnątrz, a trwałe i nie wymagające konserwacji na zewnątrz. Za system Gemini Soft-Line firma otrzymała złoty medal na Targach Budma 2005 i tytuł Teraz Polska.

— Produkujemy sześć rodzajów systemów drewniano-aluminiowych. Na rozwiązania stosowane w nich uzyskaliśmy kilkanaście patentów — mówi wiceprezes Marcin Liwoch.

Ostrożności nauczyło ich życie. Na okapniki firma ma tylko wzór użytkowy, co w praktyce oznacza znacznie mniejszą ochronę. I znaleźli się naśladowcy, którzy po minimalnych zmianach sprzedają bardzo podobne produkty.

Aluron oferuje 15 tys. pozycji. Odbiorcami są producenci okien i drzwi. Firma ocenia, że ma 55-60 proc. rynku okapników do okien i drzwi drewnianych, ramek drzwiowych, progów, parapetów okiennych. Jeśli zaś chodzi o systemy drewniano-aluminiowe, to są jedynym producentem w Polsce.

— Jest zaledwie czterech producentów podobnych systemów w Europie Środkowej. Oprócz nas oferują je Niemcy i Austriacy. To nowość — dodaje prezes Dariusz Kister.

Najlepsza rekomendacja

Aluron stara się zainteresować systemem architektów i projektantów.

— W Gdyni, niedaleko nadbrzeża Kościuszki, gdzie cumuje Błyskawica, Invest Comfort buduje apartamentowiec. Sea Towers to dwie połączone wieże, jedna o wysokości 28, a druga 36 kondygnacji. Wraz z masztem antenowym 138 metrów. Projektanci Sea Towers, wiedeńska pracownia architektoniczna, zalecili zastosowanie okien drewniano-aluminiowych. Jeden z naszych odbiorców ma je wyprodukować. Każdy będzie mógł się przekonać, że w ekstremalnych warunkach wybrzeża Morza Bałtyckiego nasze systemy zachowają szczelność i trwałość. Udzieliliśmy tej inwestycji 20 lat gwarancji — opowiada Kryspin Baran.

Aluron wystawia się na najważniejszych targach budowlanych w Poznaniu oraz w sąsiednich krajach. To ważne, bo eksportują już wyroby do 13 państw, m.in. do Łotwy, Litwy i Niemiec. Na najbliższej Budmie pokażą swój najnowszy produkt — system fasad drewniano-aluminiowych.

Słuchać klientów

Kryspin Baran z dumą prezentuje magazyn wysokiego składowania, w którym zmieści się 450 ton aluminium. Pokazuje, gdzie będzie malarnia proszkowa. Na maszyny powinni otrzymać dotację unijną. Dotąd w ramach innych projektów dostali już milion złotych dofinansowania. Zabiegają o kolejne.

Nowoczesne maszyny. Praca na dwie lub trzy zmiany, w zależności od potrzeb. Zauważam gotyckie okno.

— Przygotowujemy je na targi. Chcemy pokazać, że dzięki naszym systemom drewniano-aluminiowym można wykonać okna o różnych kształtach. To pozwala stosować je do rekonstrukcji zabytków — tłumaczy wiceprezes.

Słuchają klientów, pytają ich, czego potrzebują. Stąd specjalnie dla nich produkowane w Danii farby do okien drewniano-aluminiowych. Dzięki nim drewniane części okien mogą mieć również jasne odcienie, np. klonu czy dębu. Wcześniej musiały być białe lub brązowe. Stąd również atesty i certyfikaty potwierdzające jakość produktów.

— Nie jesteśmy kolekcjonerami wyróżnień, ale tytuły Solidnej Firmy czy Fair Play dowodzą naszej wiarygodności. A przecież przy takim szybkim wzroście zapewne nadepnęliśmy innym na odciski — dodaje Kryspin Baran.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

COFACE

Partner

KRD

Patroni honorowi

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu