Olsztyn dostanie dworzec z galerią

EG
opublikowano: 26-10-2011, 00:00

Prywatny inwestor chce z władzami stolicy Warmii i Mazur oraz kolejami zbudować nowe centrum miasta.

Kolejną inwestycję dworcowo- -komercyjną chce zrealizować nowy właściciel spółki PKS Olsztyn. Fundusz private equity Retail Provider, za którym stoi grupa polskich przedsiębiorców, rozpoczyna rozmowy z urzędem miasta, Polskimi Kolejami Państwowymi i PKP Przewozy Regionalne o wspólnej inwestycji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na pięciu-sześciu hektarach, oprócz dworca kolejowego i autobusowego, mogłaby powstać galeria handlowa.

Sprawdzony pomysł

— Chcemy powielić model współpracy, jaki jest już realizowany w Katowicach i Poznaniu. Już w 2009 r. władze Olsztyna i koleje podpisały umowę o wspólnej rewitalizacji tego terenu. Do tej pory brakowało jednak komponentu, jakim jest prywatny inwestor — mówi Tomasz Andryszczyk ze spółki Retail Provider. Szczegóły biznesplanu mają być przedstawione wkrótce po rozmowach z publicznymi partnerami. Jednak z realizacją centrum handlowego trzeba się pospieszyć. Dziś w mieście, które ma 175 tys. mieszkańców, funkcjonuje tylko jedno centrum handlowe — Galeria Alfa, która należy do funduszu nieruchomości Arka BZ WBK. W kolejce są jednak inni inwestorzy. W przyszłym roku swoją inwestycję odda do użytku Dariusz Miłek. Kolejny projekt handlowy zapowiedział Rank Progress. Również deweloper Galerii Alfa, spółka JWK Group z Gdańska, chce zbudować tu jeszcze jedno duże centrum handlowe.

Centrum za stadion

— Dla miasta priorytetem jest realizacja jeszcze innego centrum handlowego. W połowie listopada ma się rozstrzygnąć przetarg na inwestora, który w zamian za budowę stadionu (co pochłonie 65 mln zł) dostanie trzy hektary pod inwestycję handlową w sąsiedztwie. Dopiero po rozstrzygnięciu tego przetargu miasto odblokuje kolejne inwestycje handlowe, w tym naszą — mówi Andrzej Radecki, prezes JWK Group. Inwestycja Retail Provider powstanie prawdopodobnie jako ostatnia z zapowiedzianych. — Nie obawiamy się. Mamy przewagę, której nie ma żaden inny inwestor w Olsztynie: handel w naszej galerii będzie wspierany przez funkcję transportową — dodaje Tomasz Andryszczyk. Dworzec kolejowo-autobusowy w Katowicach buduje hiszpańska firma Neinver. W projekcie przewidziane jest także centrum handlowe o powierzchni 53 tys. mkw. oraz biura. Węgierski deweloper Trigranit w Poznaniu, oprócz dworca, zbuduje 50 tys. mkw. powierzchni pod handel. Wiosną do grona deweloperskich partnerów PKP dołączył słowacki HB Reavis, który zainwestuje w sklepy i biura na warszawskim Dworcu Zachodnim.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu