Organique wierzy w swój czas

Producent kosmetyków myśli o kolorówce i zwiększa moce w podwrocławskim zakładzie. Sieć rośnie w kraju i m.in. na Bliskim Wschodzie.

To czas naturalnych kosmetyków — przekonuje Organique i otwiera kolejne sklepy w kraju i za granicą. A porównania może robić jak mało kto, bo sam — przy obecnym wielkim wysypie kolejnych mniejszych i większych przedsięwzięć kosmetycznych w tej części branży — może pochwalić się ponad siedemnastoletnim doświadczeniem. Dziś Organique ma sieć ponad 50 sklepów w kraju (własnych i franczyzowych) oraz dziewięć za granicą. Najnowsze miejsca na jego mapie to Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Katar.

W SKLEPIE I SALONIE: Organique, którego dyrektor zarządzającą jest Katarzyna Cicińska, rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem i coraz mocniej działa na rynku salonów kosmetycznych. Tu na własną sieć jeszcze się jednak nie zdecydował.
Zobacz więcej

W SKLEPIE I SALONIE: Organique, którego dyrektor zarządzającą jest Katarzyna Cicińska, rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem i coraz mocniej działa na rynku salonów kosmetycznych. Tu na własną sieć jeszcze się jednak nie zdecydował. Fot. TOMASZ WALKÓW

— W przyszłym roku nasz dystrybutor w tej części świata będzie otwierał kolejne sklepy — zapowiada Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzająca w Organique. Szyldy Organique widać też w Islandii, Gruzji, Hiszpanii i na Ukrainie. W kolejnym roku dołączyć mają Austria i Niemcy. Spółka zaczęła też mocniej stawiać na kanał profesjonalny — czyli współpracę z salonami SPA i kosmetycznymi.

— Aktywnie pracujemy z około 300 takimi miejscami. Otworzyliśmy też jeden własny salon. Czy to początek przyszłej sieci franczyzowej? Zobaczymy — dodaje dyrektor zarządzająca. Całość oferty Organique produkuje w podwrocławskich Obornikach Śląskich. Zatrudnia około 120 osób.

— Niektóre produkty wciąż wykonujemy ręcznie, ale rosnąca skala wymaga większego zautomatyzowania poszczególnych elementów produkcji. Dlatego w przyszłym roku będziemy koncentrować się na rozbudowie parku maszynowego i magazynów — mówi Katarzyna Cicińska. Nie ujawnia dokładnej kwoty inwestycji. Organique to dwukrotna Gazela Biznesu z przychodami sięgającymi kilkudziesięciu milionów złotych. Spółka jest przekonana, że prawdziwa rewolucja rynku kosmetycznego właśnie się zaczęła i ona sama odegra w niej kluczową rolę.

— Każdego roku na rynku kosmetycznym pojawiają się małe, lokalne wytwórnie kosmetyków naturalnych, a największekoncerny tworzą osobne ekologiczne linie biznesowe. Zapotrzebowanie na kosmetyki zawierające jak najwięcej substancji pochodzenia naturalnego nie wynika jedynie z mody, ale zwiększającej się świadomości zdrowego trybu życia i zapotrzebowania na „zdrowe kosmetyki”. W tym tkwi potencjał rozwoju. Już zmienia się skład koszyka zakupowego z kosmetykami — te tradycyjne tracą na rzecz organicznych — twierdzi Katarzyna Cicińska. Organique zaczynał od kosmetyków do pielęgnacji ciała, potem dołożył do nich pielęgnację twarzy. Nie ma natomiast w ofercie kosmetyków kolorowych.

— Analizujemy tę część rynku, na razie za wcześnie na szczegóły. Na pewno tzw. kolorówka jest jeszcze słabo zagospodarowana przez marki organiczne, a wypuszczenie kremów z lekkim kolorem utwierdziło nas w przekonaniu, że nasi klienci są takimi produktami zainteresowani — przyznaje Katarzyna Cicińska.

 

OKIEM EKSPERTA

Rynek nie jest jeszcze skończony

AGNIESZKA GÓRNICKA, prezes firmy badawczej Inquiry

Rynek kosmetyczny zachowuje się, jakby był nieskończony. Korzystają z tego pojedyncze marki kosmetyków organicznych i wielkie koncerny, które rozbudowują portfolio o kolejne brandy. Szeroko pojęta potrzeba kontaktu z naturą, rozumiana w tym przypadku jako naturalne składniki, jest impulsem do rozwoju marek, które to obiecują. Ponadto coraz bardziej stać nas na to, żeby nie sięgać po kubełek z prostymi komponentami chemicznymi, ale mieszankę olejów i różnych innych naturalnych składników, które są droższe. Trudno tu mówić o wycenie tej części rynku kosmetycznego, na razie brakuje takich danych. Większy ruch wokół naturalności rozpoczęła branża spożywcza, potem na coraz większą skalę zaczęły dołączać do niego producenci kosmetyków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Organique wierzy w swój czas