Orlen chce dalej grać w siatkówkę

opublikowano: 03-10-2018, 22:00

Koncern triumfował z siatkarskimi mistrzami świata, ale musi się pośpieszyć z wynegocjowaniem nowego kontraktu sponsorskiego, bo stary… wypowiedział.

Obronienie w imponującym stylu tytułu mistrza świata, na oczach dziesiątek milionów telewidzów (tylko w Polsce finałowy mecz oglądało blisko 10 mln widzów) — to marzenie każdego sponsora. W przypadku siatkarzy, głównymi są operator telekomunikacyjny Plus i PKN Orlen. Telekom wspiera siatkarzy „od zawsze”, bowiem sponsoring zaczął w 1998 r., gdy reprezentacja nie miała sukcesów, a hale świeciły pustkami. Państwowy koncern dołączył w 2012 r., niedługo przed Igrzyskami w Londynie i wszedł do rozpędzonej marketingowo maszyny. Według nieoficjalnychinformacji „PB”, płaci za to 10 mln zł za sezon. Ale trafił na nieco chudszy sportowo czas — wielki sukces w 2014 r., jakim był złoty medal na mundialu w Polsce, to wszystko co ugrała do minionego tygodnia reprezentacja wspierana przez Orlen. Czy zdobędą wspólnie kolejne medale — nie jest przesądzone, bowiem 31 marca Orlen wypowiedział umowę Polskiemu Związkowi Piłki Siatkowej (PZPS) i kontrakt będzie obowiązywał jedynie do końca 2018 r. (pierwotnie miał obowiązywać do końca 2019 r.). Oznacza to, że wtorkowe odwiedziny siatkarzy w siedzibie koncernu mogły być pożegnalne. Za czasów rządów PiS Orlen wyraźnie odwrócił się od siatkówki — najpierw zerwał kontrakt na mocy którego był tytularnym sponsorem kobiecej ligi i wspierał rozgrywki młodzieżowe. Potem zarząd kierowany przez Wojciecha Jasińskiegio wypowiedział główną umowę z PZPS.

Poprzedni zarząd Orlenu wypowiedział umowę sponsoringu. Obecny,
kierowany przez Daniela Obajtka, nie tylko chce podpisać nową umowę, ale także
wypłaci drużynie premię za zdobyte w niedzielę mistrzostwo świata. Według
nieoficjalnych informacji „PB”, pula do podziału wyniesie 1 mln zł.
Zobacz więcej

DOBRA ZMIANA:

Poprzedni zarząd Orlenu wypowiedział umowę sponsoringu. Obecny, kierowany przez Daniela Obajtka, nie tylko chce podpisać nową umowę, ale także wypłaci drużynie premię za zdobyte w niedzielę mistrzostwo świata. Według nieoficjalnych informacji „PB”, pula do podziału wyniesie 1 mln zł. Fot. PKN Orlen

Zobacz także

Eksperci od marketingu sportowego zauważają, że utrata tytułu sponsora w takim momencie byłaby dużym błędem. W centrali koncernu zdają sobie z tego sprawę, a na dodatek wiele wskazuje na to, że obecny zarząd Orlenu jest lepiej nastawiony do siatkówki niż poprzedni.

„Zadeklarowałem dalsze wsparcie Mistrzowskiej drużyny! Cieszę się, że obydwu stronom zależy na tej współpracy!” — napisał Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen na Twitterze, podczas wtorkowegospotkania ze złotymi medalistami.

Według naszych ustaleń, Orlen dostał ofertę na bycie głównym partnerem PZPS i sponsorem wszystkich reprezentacji młodzieżowych i seniorskich, reprezentacji plażówki, a także wspierania systemu szkolenia młodzieży. Dodatkowo dostał też ofertę na sponsoring tytularny ligi męskiej i kobiecej.

— Jesteśmy w trakcie negocjacji nowych warunków umowy sponsorskiej, których celem jest wypracowanie modelu współpracy dostosowanego do naszych aktualnych potrzeb marketingowych. Rozmowy są zaawansowane. Liczymy, że niebawem zostaną sfinalizowane, a wynegocjowane warunki zadowolą obie strony — mówi Joanna Zakrzewska, rzeczniczka PKN Orlen.

Obserwatorzy zwracają uwagę, że Orlen ma mocne strony w postaci największego budżetu marketingowego w Polsce, ale jednocześnie po wypowiedzeniu umowy musi się liczyć z konkurencją. A tej może nie zabraknąć, bo sukcesy młodych zawodników (mistrzostwo świata juniorów i kadetów) i ostatni seniorów, dają nadzieję na dobry wynik w Igrzyskach w Tokio za dwa lata, a Kurek, Kubiak i spółka są dziś najbardziej rozpoznawalną drużyną po piłkarzach nożnych. Związek liczy na kontynuację.

— Ze względu na lojalność wobec dotychczasowego partnera, wierząc w jego deklaracje woli kontynuowania partnerstwa, nie podejmowaliśmy zaawansowanych rozmów z innymi podmiotami, choć zapytania o możliwość współpracy się pojawiały. Do dziś nie mamy niestety jednoznacznej odpowiedzi ze strony naszego głównego sponsora — mówi Janusz Uznański, rzecznik PZPS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Orlen chce dalej grać w siatkówkę