P4 przejęło UPC za 7 mld zł

opublikowano: 22-09-2021, 07:20

P4 odkupiło od Liberty Global 100 proc. udziałów w spółce UPC Polska za 7 mld zł.

Jak doprecyzowano, wartość akwizycji w gotówce (bez zadłużenia i bez uwzględnienia gotówki) odpowiada mnożnikowi EBITDAaL za rok 2020 na poziomie 9,3x przed efektami synergii i około 7x z uwzględnieniem synergii przychodowych i kosztowych.

UPC Polska jest jednym z największych dostawców usług internetowych w Polsce, z dostępem do 3,7 mln gospodarstw domowych w technologii FTTx i 1,5 mln abonentów. W 2020 r. UPC Polska wypracowała 1,7 mld zł przychodów i 757 mln zł. EBITDAaL.

Na podstawie danych finansowych za rok 2020, łączne przychody Play i UPC Polska wynoszą 9 mld zł, a łączna EBITDAaL 3,2 mld zł. Play i UPC będą dostarczać usługi telekomunikacyjne do ponad 17 mln subskrybentów.

Nabycie UPC Polska wymaga zgody właściwych organów antymonopolowych. Zamknięcie transakcji planowane jest na I półrocze 2022 r.

Szybki rozwój w Polsce

Iliad, kupując Playa, zapowiadał szybki rozwój na rynku stacjonarnego internetu, który miał uzupełnić niemal wyłącznie mobilną ofertę telekomu. Szybko uzgodnił też warunki transakcji, na mocy której sprzedał 60 proc. udziałów w infrastrukturze mobilnej w Polsce hiszpańskiemu Cellnexowi za 3,7 mld zł.

Play miał w pierwszym półroczu 3,63 mld zł przychodów, czyli o prawie 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Zanotował przy tym 1,7 mld zł EBTIDAaL, czyli zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację po uwzględnieniu kosztów leasingu. Na ten wynik pracowało 12,3 mln aktywnych klientów, w tym 8,4 mln abonamentowych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane